וולוו מעדכנת את דגמי ה-FL וה-FE

משאית וולבו FE

משאית וולבו FE

וולוו השיקה את סדרות המשאיות הבינוניות FE ו-FL במהדורה מעודכנת לקראת שנת הדגם 2014. ה-FE היא משאית חלוקה בינונית המיועדת לשימוש בין עירוני ועירוני. היא הוצגה ב-2006, כמחליפה לסדרה FL7 הוותיקה והמהדורה העדכנית היא השלישית בשושלת. סדרה FL הושקה אף היא ב-2006 והיא הקטנה שבהיצע משאיות וולוו.
בוולוו מסבירים כי עיקר השיפורים והעדכונים בשתי הסדרות החדשות מתייחסות לשיפור הנוחות והתנועה בשטח עירוני צפוף וכמובן – עדכון היצע המנועים. תאי המפעיל חודשו בשני הדגמים ומציעים שיפור בארגונומיות לנהג, במרווח, בנוחות ובאיכות ההרכבה והחומרים. הסדרות החדשות מוצעות עם מגוון מנועים מחודשים או חדשים בנפחים בין 5.1 ל-7.7 ליטר, עם הספקים הנעים מ-240 עד 320 כ"ס. כל המנועים עומדים בתקני יורו 6 העדכניים ביותר, בין היתר הודות למערכות SCR ומגדש טורבו עם גיאומטריה משתנה. מערכת ESP (בקרת יציבות) היא כעט סטנדרט בכל גרסאות שתי הסדרות ולראשונה תוצע סדרה FE עם אפשרות לקבל את תיבת ההילוכים האוטומטית של וולוו – ה-I-Shift. עוד חדשה היא גרסת 12 טון המוצעת בסדרה FL כאשר בוולוו טוענים לכ-500 ק"ג פחות משקל בדגמים מתחרים ומנוע 4-הצילינדרים החזק בקטגוריה (240 כ"ס).
משאית וולוו FL

משאית וולוו FL


כמובן שגם העיצוב טופל ושתי הסדרות קיבלו את החזית החדשה של וולוו, המאפיינת כבר לא מעט דגמים חדשים של היצרן. הסבכה הקדמית הגדול מתאחדת עתה עם חלקו העליון של הפגוש ויוצרת "פרצוף" חדש. הפגוש, אגב, עוצב ותוכנן מחדש והוא עשוי כעת שלושה חלקים, להקל ולהוזיל את עלויות התיקון בעת פגיעה. בוולוו מסבירים כי עיבוי הפס הכהה מתחת לשמשה הקדמית נועד "להנמיך" ויזואלית את הקבינה, במטרה "לגרום למשאיות להשתלב טוב יותר בתנועה עירונית".