ניסאן נבארה חדש

Nissan Navara 2015

Nissan Navara 2015


ניסאן היפנית מציגה נבארה חדש שיוצע כדגם 2015; מדובר בדור הבא של הנבארה שהושק במתכונתו המוכרת גם אצלנו ב-2005, עבר מתיחת פנים לפני כשלוש שנים ועתה כאמור מוצג בדור חדש לגמרי. בארץ כמו גם בעולם מתחרה הנבארה בעיקר מול טויוטה היי-לקס, מיצובישי L200/האנטר ואיסוזו די-מקס, כאשר לפחות במחוזותינו לא נחל הדגם היוצא של הנבארה הצלחה משמעותית. כל שנותר לקברניטי ניסאן לקוות הוא שהנבארה החדש יהפוך לסיפור הצלחה מרשים מקודמו, ולכך מצטרפים לבטח גם אנשי היבואן המקומי.
Nissan Navara 2015

Nissan Navara 2015


במבט ראשון נראה כי לפחות בנושא ההופעה בוצעה עבודה ראויה; ניסאן נבארה החדש הפך תפוח, שרירי ומלא יותר, תוך ויתור על קווי מתאר חדים שאפיינו את הדגם היוצא. המראה – לפחות על סמך התמונות – "אמריקאי" למדי ובהחלט עם נוכחות ראויה. בהחלט ניכרת הקרבה המשפחתית לפאטרול הגדול – רכב שטח מאסיבי שכבר אינו מיובא לארץ או לאירופה.
בניסאן טוענים כי מדובר ברכב חדש לגמרי, הן מתחת לפח, בשלדה, מערכת המתלים, מנועים וכיו"ב, והן בתוך תא הנוסעים שהנו פרי תכנון מן המסד. השלדה כאמור חדשה, לטענת אנשי ניסאן, ורבות הושקע בהקשחתה בכדי שתוכל לעמוד "בעומס הנלווה לשימוש יומיומי מפרך כרכב עבודה". מאחור נשען סרן 'חי' כמקובל על קפיצי עלים, שאף הם "טופלו" בנבארה החדש במטרה להציע עוד קשיחות ועמידות, כיאה לרכב האמור לשאת מטען בארגזו.
Nissan Navara 2015

Nissan Navara 2015


ניסאן מדווחת כי רבות הושקע בנוחות הנסיעה, הישיבה והתפעול וכי בנבארה החדש נעשה שימוש בחומרים איכותיים מבעבר, בכלל זה חומר דמוי אלומיניום מלוטש המעטר את סביבת הנהג. מסך HD גדול במרכז לוח המחוונים מאפשר גישה לכל המידע העדכני והחשוב בנוחות ובקלות, מבטיחים בניסאן, כאשר הוא מחובר גם למערכת ניווט, תצוגת רדיו, מצב הדלק וכיו"ב נתונים על הרכב.
התאורה היא עתה בטכנולוגיית LED כאשר פנסי האיתות הועתקו אל תוך בתי המראות, ובכך מעניקים לחזית מראה נקי וחלק יותר.
Nissan Navara 2015

Nissan Navara 2015


היצע המנועים איתו הושק הנבארה החדש כולל בשלב זה מנוע 4-צילינדרי 2.5 ליטר טורבו-דיזל המהווה המשך פיתוח של מנוע דומה מהנבארה העכשווי, המוצע בשתי רמות הספק: 163 ו-190 כ"ס. בניסאן מדגישים כי המנוע החדש מציע טווחי הספק ומומנט רחבים מבעבר וחיסכון משמעותי בצריכת הדלק – עד 11% ביחס לנבארה העכשווי. שתי גרסאות המנועים מוצעות במשודך לתיבה ידנית עם 6 מהירויות או אוטומטית עם 7 מהירויות. במקביל להתחלת שיווקו של הנבארה החדש תוצע גם אפשרות לקבל מנוע בנזין, אף הוא בנפח 2.5 ליטר 4-צילינדרי, אך לגביו עדיין לא פורסמו נתוני הספק.
כמובן שבהיצע הינע כפול ויחס העברה נמוך, כאשר ניתן לשלבו גם תוך כדי תנועה. בסעיף הבטיחות מדגישים בניסאן מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת בקרה דינאמית, מערכת עזר לנסיעה במורד (בשטח), בקרת בלימה אקטיבית ועוד. בשלב החשיפה הוצגו שתי תצורות מרכב: 'קבינה וחצי' ו'דאבל קבינה'.

השיווק באירופה יחל בתחילת 2015, וככל הנראה במקביל גם אצלנו. מחירים מן הסתם עוד לא נקבעו.