ניסאן NV Cargo X

הובלות בשטח – גרסת ניסאן

ניסאן NV Cargo X

ניסאן NV Cargo X

הרעיון היה פשוט ותכליתי: להדגיש את היכולות והרב-תכליתיות של כלי הרכב המסחריים של ניסאן, מסדרה NV, ובמקביל להזכיר את הימצאות מנוע V8 בשרני בארסנל ניסאן, גם אם הוא מתוצרת זרה (קאמינס, במקרה זה) – הכל בחבילה אחת.
ניסאן NV Cargo X הוא רכב תצוגה, זאת אומרת – אין כרגע תוכניות לייצרו באופן סדרתי, אך כרכב תצוגה מטרתו במקרה זה היא להעביר את מסר הפוטנציאל; "תראו מה אפשר לעשות על בסיס ה-Van המסחרי הסטנדרטי שלנו". ברכב התצוגה המעניין משולבת מערכת ההינע הכפול והמנוע של הטנדר ה"אמריקאי" הגדול של ניסאן – הטיטאן (Titan) – המוצע בשוק הצפון אמריקאי במתחרה בטנדרים המצליחים מהתוצרת המקומית (בראשם הפורד F150), וזאת במטרה להציע "ואן המגיע למקומות שאף רכב מסחרי לא הגיע אליהם עד כה", כפי שמגדירים את ה-NV Cargo X בניסאן.

ניסאן NV Cargo X

ניסאן NV Cargo X

המנוע הוא אמריקאי למהדרין, שכן בניסאן טיטאן משרת מנוע V8 טורבו-דיזל בנפח 5.0 ליטרים המייצר 310 כ"ס מתוצרת קאמינס. המתלים קיבלו הגבהה משמעותית והגלגלים המקוריים הוחלפו בגלגלי שטח General Grabber 3X, כך שכעת מוצעים 22" מרווח גחון בהשוואה ל-8.1" בלבד בניסאן NV Cargo הסדרתי (כ-56 (!) לעומת כ-21 ס"מ, בהתאמה). עוד התווספה כננת קדמית (10,000 ליברות), הפגושים הוחלפו בייעודיים לשטח, הותקנו מיגוני גחון מאסיביים, התווספה תאורת LED, ציוד חירום וחילוץ (מגבה, רתכת, כלי עבודה ועוד).

ניסאן NV Cargo X

ניסאן NV Cargo X

אנשי ניסאן לקחו את ה-NV Cargo X לסדרת מבחנים וצילומים במסלול עבירות נודע באריזונה, שם צולמו התמונות המופיעות בידיעה זו, וה-ואן נבחן "בתנאים שהם הרבה מעבר להגדרות התפקיד והיכולות של הניסאן NV Cargo הסטנדרטי". בניסאן הודיעו כי ה-NV Cargo X הקרבי יוותר כאב טיפוס יחיד ובגדר קונספט שלא יגיע לייצור סדרתי.

ניסאן NV Cargo X

ניסאן NV Cargo X

אז למה זה טוב? יחסי ציבור, כמובן. בניסאן מזכירים לכולם את השימוש בו עושים הטנדרים המגודלים שלהם עם מנוע אמריקאי למהדרין על ידי התקנתו במרכב ה-ואן המסחרי. חשוב לזכור כי הטנדרים הגדולים הם סגמנט כלי הרכב המצליח ביותר בארה"ב, ולפיכך קל להבין את חשיבות הטנדר טיטאן בהיצע של ניסאן, ואת העובדה כי המנוע הוא מתוצרת מקומית. מעבר למנוע, הדגמת הפוטנציאל של הניסאן NV Cargo בשטח נועדה להזכיר גם את הואן הסטנדרטי והאפור למדי, המתחרה אף הוא בסגמנט מצליח בצפון אמריקה, ומכאן קל הרבה יותר להבין את הרעיון מאחורי הצגת רכב מגניב כמו ה-NV Cargo, גם אם יישאר בגדר "לראותו בלבד". לפנטז הרי מותר…

ניסאן NV Cargo X

ניסאן NV Cargo X