הג'יפים שלא יהיו לכם

Jeep Chief Concept

Jeep Chief Concept


חטיבת ג'יפ בקונצרן קרייזלר (בבעלות פיאט) תחשוף בסוף החודש (מרץ) מספר רכבי תצוגה מעניינים שיערכו את הופעת הבכורה שלהם במסגרת אירוע ג'יפאים גדול בארה"ב, בפני קהל אוהד במיוחד. האירוע במהלכו יזכו חובבי המותג לראות לראשונה את חלומות ה-4×4 העתידיים שלהם הוא כנס הג'יפאים הגדול במדבר מואב, המכונה Moab Easter Jeep Safari. אירוע זה, שמאורגן על ידי מועדוני ג'יפים מקומיים, הפך לאירוע הגדול מסוגו בעולם, המושך מדי שנה עשרות אלפי חובבים וג'יפאים, כשהמשותף לכולם היא חיבתם למותג שהמציא את השם שהפך שם גנרי לרכבי שטח כפולי הנעה – Jeep. מזה אי אלו שנים מנצלת חברת ג'יפ את האירוע להצגת רכבי תצוגה ורעיון עתידיים של ג'יפ כאשר המטרה העיקרית – מעבר ליחסי הציבור הבריאים – היא לבחון את תגובות הקהל, העדפותיו והיענותו לרעיונות עתידיים מעניינים סביב למותג ג'יפ. לרוב נותרים הרעיונות בגדר חלומות עבור הקהל הרחב, אך לא מעט מהתגובות וההתיחסות מצד הקהל מובילים ליישום כיוונים עתידיים אצל המותג הוותיק. הנה המעניינים שבדגמים שיוצגו:
Jeep Chief Concept

Jeep Chief Concept


ג'יפ Chief קונספט: מחווה מגניבה בהחלט לג'יפ צ'ירוקי המגודל משנות ה-70, מבוססת מכאנית על הג'יפ רנגלר ועטופה בעיצוב רטרו בתכלת עמוק עם 'גריל' מוכרם ובוהק בחזית. כמעט בכל פינה מסתתר אלמנט שעיצובו נשען על עיצוב הצ'ירוקי המקורי, עם ירידה מרשימה לפרטים; שימו לב, למשל, לאבזמי סגירת מכסה המנוע, הדומים לשיטה שאפיינה ג'יפים מן העבר, או על צורת הפנסים האחוריים שעוצבו בהשראת פנסי הצ'ירוקי מהדגמים המוקדמים שלו. להשלמת המראה הקרבי המיוחד הונמך הגג וגלגלי ענק נעולים על חישוקי 17" מחזקים עוד את המראה הקשוח והקרבי. בג'יפ תכננו את הקונספט הזה כרכב לגולשי גלים, עם יכולת הגעה לכל חוף ודרך כל דיונה – כמובן עם המראה הנכון. מתחת לעיצוב הקלאסי מסתתרת כאמור שלדת רנגלר עמידת-שטח, סרני Dana 44 עם נועלים ומנוע Pentastar V6 מתקדם בנפח 3.6 ליטר המשודך לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים.
Jeep Staff Car Concept

Jeep Staff Car Concept


ג'יפ Staff Car קונספט: "הצדעה לג'יפים המקוריים" ששימשו כרכבי מפקדים וסיוע במלחה"ע ה-2 וכמוהם מוצע כאן עיצוב שלא ניתן לטעות לגביו (ראו למשל את יריעת הברזנט האופיינית בגג, וכמובן – הצבע) המזכיר את הג'יפ המקורי הראשון, זה שבנה את השם האגדי של המותג המחזיק עד היום. תחת הכותרת 'ספרטניות צבאית' מוצע כאן פנים בסיסי וקשוח, חישוקי פלדה בסיסיים בקוטר 16", צמיגי 35" צבאיים מתוצרת פיירסטון (NDT military), הרמת המרכב מעל לסרנים ב-2" וסרני Dana 44. כבסיס לרכב התצוגה משמש ג'יפ רנגלר 4-דלתות עדכני.
Jeep Wrangler Red Rock Responder Concept

Jeep Wrangler Red Rock Responder Concept


ג'יפ Wrangler Red Rock Responder קונספט: כשתצטרכו רכב לחילוץ מהשטח – כך ייראה רכב חלומותיכם; ה"מגיב" של ג'יפ הוא רכב הצלה וחילוץ שיודע להגיע לכל מקום ובכל תנאי עם העזרה הנדרשת – בין אם מדובר בציוד ואספקה ובין אם מדובר בכלי עבודה, ציוד הרמה וחילוץ, קומפרסור מובנה, חלקים וכל שמוסך נייד לשטח צריך. על בסיס רנגייד 4-דלתות ייצרו אנשי ג'יפ מעין טנדר קשוח עם ארגז פתוח מאחור הכולל דפנות המשמשות תאי אחסון אטומים. הרכב מוגבה ב-4" מעל לסרנים ומצוייד בצמיגי BF Goodrich Mud Terrain T/A KM2 בקוטר 37" אימתניים, נעולים על חישוקי beadlock בקוטר 17". כננת Warn אינטגראלית בחזית וסרני Dana 60 מאסיביים משלימים תמונה של חיה קשוחה במיוחד
Jeep Wrangler Africa Concept

Jeep Wrangler Africa Concept


ג'יפ Wrangler Africa קונספט: כך נראה רכב הטיולים, סיורי המדבר וחקר הארצות האולטימטיבי על-פי ג'יפ; על בסיס רנגלר סטנדרטי הכינו אנשי ג'יפ מהדורה מותאמת וקשוחה המיועדת לחיי שטח אינטנסיביים, ארוכים ועצמאיים באיזורים הקשים והנידחים בעולם, כאשר הצבע ה'מדברי' נועד לעזור לרכב להשתלב בנוף. כאן הותקן מנוע דיזל בנפח 2.8 ליטר שמשודך לתיבה אוטומטית ונשען על סרני Dana 44 משופרים ומחוזקים – המוצעים גם כיום כאופציה לשיפורים על ידי ג'יפ. בחזית מותקנת כננת Warn, צמד ג'ריקנים בצבע המרכב מותקנים בצדדים, מכסה המנוע כולל בליטות ופתחי אוורור נוספים, החישוקים בקוטר 17" עשויים פלדה וצבועים בצבע הרכב ונעולים צמיגי BF Goodrich Mud Terrain בקוטר 35". הרכב מוגבה ב-2" מעל לסרנים ונשען על בולמי Fox shocks משופרים.
Jeep Grand Cherokee Overlander Concept

Jeep Grand Cherokee Overlander Concept


ג'יפ Grand Cherokee Overlander קונספט: למרות שהגראנד צ'ירוקי הפך עם הזמן יותר ויותר יוקרתי, מפנק ומפואר על חשבון הספרטניות, הקשיחות ויכולות השטח, בבסיס מדובר עדיין בג'יפ קשוח. כך לפחות מקווים לשכנע אותנו בג'יפ, ובשל כך מוצג הקונספט דנן, שנועד להזכיר לנו את שורשיו הקשוחים. הגראנד צ'ירוקי Overlander מיועד לחובבי ההרפתקאות והאתגר הנדרשים לבלות בשטח קשה ומבודד והמעוניינים להגיע לכל מקום בשיא הפינוק והנוחות. על הגג מותקן אוהל נפתח המקופל במצב סגור בתוך תא פלסטי קשיח ושטוח. כננת קדמית אינטגראלית, שפע ווי-גרירה וקשירה, מהלך גלגלים מוגדל, פתחי בתי גלגל גדולים יותר וכמובן גומי קרבי – BF Goodrich All-terrain T/A הנעול על חישוקי 18". כיחידת כוח משרת כאן מנוע טורבו-דיזל V6 בנפח 3.0 ליטרים המשודך לתיבה אוטומטי בעלת 8 הילוכים.