משאית קאמאז 54909

הינע כפול פשוט למשאית

משאית קאמאז 54909

משאית קאמאז 54909

יצרנית המשאיות הרוסיה קאמאז (Kamaz), שותפתה של חטיבת הרכב הכבד בדיימלר (המציעה בין היתר את משאיות מרצדס), חושפת משאית מעניינת, עם הינע קדמי הידראולי (הידרוסטטי). מדובר בגרסת 'סוס' גורר של המשאית החדשה קאמאז 54909 שהוצגה זה עתה בתערוכת רכב כבד במוסקבה, והמציגה אופציית הינע כפול – בעיקר להתמודדות בתנאי שלג, רטיבות וקרח – ללא כל המערכת המכאנית המסורבלת הנלווית לכך על פי רוב.

משאית קאמאז 54909

משאית קאמאז 54909

המשאית – המוגדרת עדיין כאב טיפוס, כוללת משאבה הידראולית המותקנת בחלקה האחורי, והמעבירה את כוחה אל מנועים הידראוליים המותקנים בתוך חישוקי הגלגלים הקדמיים. בקאמאז מסבירים שמטרת המערכת היא להציע הינע כפול כאשר זה נדרש, באופן פשוט, זול לייצור והתקנה, עם מינימום תחזוקה וכמעט ללא השפעה על התנהגות וביצועי המשאית. המערכת ניתנת להפעלה בלחיצת כפתור מתוך הקבינה, כאשר היא מוגבל לפעול עד למהירות של 25 קמ"ש, קרי: די והותר בכדי לזנק או להתחיל בנסיעה בתנאי אחיזה בעייתית כמו כביש חלק או קפוא. ברגע שהמשאית חוצה את קו ה-25 קמ"ש מתנתקת המערכת ו"משחררת" את הגלגלים הקדמיים. למערכת ההידרוסטטית גם אפשרות לתפקד כ'ריטרדר', כאשר בקאמאז פועלים עדיין לסיים את שלב הפיתוח והבחינות בכדי להשיג זאת.
מקאמאז לא נמסר מתי תוצע אופציית הינע קדמי זו במשאיותיה, אך מקורות בתקשורת הרוסית מדווחים כי זה יקרה במהלך המחצית הראשונה של 2018. משאיות קאמאז אינן מיובאות לארץ.

משאית קאמאז 54909

משאית קאמאז 54909