KAMAZ Arctic

מפלצת השלג הרוסית

KAMAZ Arctic

KAMAZ Arctic

קאמאז (KAMAZ) הרוסייה, יצרנית המוכרת בעיקר בשל המשאיות הקשוחות שלה, בפרט אלו המיועדות לנסיעה בשטח, משיקה במסגרת תערוכה במוסקבה את ה-KAMAZ-Arctic – משאית פירקית לתנאי שטח קיצוניים, בדגש על קור, שלג וקרח. קאמאז תכננו משאית זו לעבודה בצפון הרחוק, בחוג הארקטי עם טמפרטורות נמוכות במיוחד, במסגרת קבוצות מחקר, תעשיית הגז והנפט, לשימושים צבאיים ועוד. המשאית המיוחדת מוצעת בשתי גרסאות מרכב: עם הינע 6×6 או 8×8. מעבר לכך לא פורסמו פרטים טכניים, בכלל זה מנוע, הספק, ממדים וכיו"ב.

KAMAZ Arctic

KAMAZ Arctic

למעט השלדה, שתוכננה ונבנתה מאפס, כל יתר חלקי המשאית נלקחו "מהמדף" של קאמאז, והם חלקים המיוצרים באופן סדרתי. השלדה מזכירה מאוד שלדת משאית עפר פירקית, והיא נועדה לאפשר לרכב גמישות גבוהה, כושר תמרון מרשים וכמובן – מקסימום אחיזה בקרקע, בכל תנאי.

מעבר ליכולות העבירות יוצאות הדופן בתנאי בוץ, שלג וקרח, התבקשו מהנדסי קאמאז לתכנן רכב עצמאי בשטח, שיוכל לנוע מרחקים גדולים בכוחות עצמו, תוך מתן מחסה ויכולות מחייה סבירים לעד שלושה אנשי צוות. לשם כך הוסב חלקו האחורי של המרכב למגורים, הכוללים מטבחון, מיטות, שירותים, שפע מקומות אחסון, מערכת חימום (עם גנרטור אוטומטי לחירום) ועוד, לשהות ארוכה; בקאמאז מסבירים כי נלקחו בחשבון תנאי קיצון שלא יאפשרו תנועה, עיכובים מסיבות נוספות שונות, צורך בהמתנה כאשר מדובר באיסוף צוותים או אנשים במשלחות או מסעות מחקר ועוד, ולשם כך תוכנן הרכב להיות מסוגל להמתין במקומות גם זמן רב, עד עבור הזעם או במצבים קיצוניים יותר – עד לבוא החילוץ.
מקאמאז נמסר כי המשאית מוגדרת עדיין כאב טיפוס, וכי מיד עם השקתה במוסקבה היא יצאה צפונה, לסיום סדרות הבחינה והניסוי שעוד נותרו לה בתנאי קור, שלג וקרח קיצוניים, בטרם יוחל בייצור הסדרתי.

KAMAZ Arctic

KAMAZ Arctic