Tatra 8x8x8

טטרה 8x8x8

Tatra 8x8x8

Tatra 8x8x8

טטרה הצ'כית (Tatra) נחשבת כאחת המומחיות המובילות בכל הקשור לתכנון ובניית משאיות שטח מיוחדות. טטרה שומרת עד היום אמונים לשיטת הבנייה הייחודית של שלדותיה, שבסיסה הוא חיבור בין פרקים עצמאיים של סרן ומתלים העשויים צינור, בתוכם עוברים הצירים וגלי ההינע. שיטה זה מאפשרת הרכבת משאיות מודולריות בקלות יחסית, כך שההבדל העקרוני בין משאית עם 2, 3, 4 או יותר סרנים הוא רק בכמות הפרקים שחוברו יחד. בנוסף, יחידות סרנים אלו מעניקות לשלדה גמישות גבוהה ביותר, שכן למעשה הצינור המרכזי יחד עם הצינורות היוצאים ממנו לכל גלגל מהווים את בסיס השלדה.

סכימת השלדה ב-Tatra 8x8

סכימת השלדה ב-Tatra 8×8

טטרה שחררה זה עתה פרטים אודות משאת מיוחדת אותה ייצרה עבור לקוח שוויצרי, כבסיס למנוף כבד. מדובר במשאית הנשענת על 4 סרנים (הינע 8×8) אך בניגוד למוכר בסגמנט, היא בעלת היגוי בכל שמונת גלגליה – ולכל כיוון. יכולת זו בוצעה בהתאם לדרישות הלקוח שנדרש עם משאית המנוף שלו לעבודה במקומות קשים לגישה, הדורשים יכולות תמרון גבוהות, צרים ולעיתים בעלי קושי אמיתי לנוע לפנים ולאחור בחופשיות. היכולת להיגוי בכל הסרנים – ולכל כיוון – הופכים את המשאית הכבדה לזריזה באופן חסר תקדים, כאשר בין היתר ניתן לצודד את גלגלי 2 הסרנים הקדמיים והשניים האחוריים לאותו הכיוון (ואז ניתן לנסוע הצידה, כ"הליכת סרטן"), לכיוונים מנוגדים (ואז מתקבל קוטר סיבוב מינימלי) או לצודד רק את הגלגלים הקדמיים או רק את האחוריים. הורד
כבסיס משמשת טטרה פניקס 8×8 המצוידת במנוע Paccar (החברה האם של DAF, קנוורת' ועוד) 6-צילינדרי בנפח 12.9 ליטר המייצר 464 כ"ס. תיבת הילוכים של ZF מציעה 16 הילוכים קדמיים ו-2 אחוריים ומאפשרת מהירות נסיעה מרבית של 88 קמ"ש. מערכת הבלימה כוללת 4 מערכות נפרדות ובלתי תלויות זו בזו. משקל המשאית הבסיסי, בתצורת שלדה חשופה, נמוך מ-15 טון.
טטרה מיובאת לארץ על ידי חברת תעבורה.