משאית 6×8 חשמלית לטטרה

טטרה Force e-Drive היא המשאית החשמלית הראשונה של היצרנית הצ'כית והיא מיועדת לתנאי שטח קיצוניים

טטרה (Tatra) הצ'כית, מומחית בתחום המשאיות המיוחדות ובפרט משאיות לתנועה בשטח קשה לעבירות, משיקה את ה- Force e-Drive, המשאית החשמלית הראשונה מתוצרתה, המונעת בטכנולוגיית תא דלק (מימן).

הטטרה החשמלית מבוססת על שלדת הדור השלישי של משאיות מסדרת ה-Force – משאיות ייעודיות לשימוש צבאי, ולמרות מיוחדות. אלו משאיות הנשענות על שלדת הצינור המרכזי הידועה של טטרה, והן מוצעות עם שניים, שלושה וארבעה סרנים, לפי דרישה. ממשלת צ'כוסלובקיה השתתפה במימון הפרויקט, בין היתר בשל האינטרס שלה לספק משאיות חשמליות בעתיד לצבא.

הדגם שהוצג הוא עם 4 סרנים – אחד מלפנים ושלושה מאחור, כאשר יחידת המנוע ותאי המימן ממוקמים מאחורי הקבינה הדו-מושבית ובחלק האחורי ממוקם ארגז מתרומם, קרי: משאית לעבודות עפר. מדובר בדגם הדומה לגרסאות של טטרה המיועדות לעבודות במכרות ובמחצבות, המוצעות זה מכבר עם מנועי דיזל, במשקלי עבודה של 45 טון. שלושה סרנים (הקדמיים. הסרן האחורי אינו מונע) מונעים באמצעות גלי הינע המחוברים לתיבת הילוכים ידנית עם 5 מהירויות המופעלת חשמלית. הכוח מגיע ממנוע חשמלי מרכזי המייצר הספק סטנדרטי של 480 קילו-ואט (655 כ"ס) והספק מרבי, לפי דרישה, של 580 קילו-ואט (792 כ"ס).

בטטרה יחל הליך בחינה בתנאי אמת של ה-Force e-Drive בכדי להגיע במהירות האפשרית למצב בו ניתן יהיה להתחיל בייצור סדרתי.