פורד Super Duty Limited

פועל בטוקסידו

פורד Super Duty Limited

פורד Super Duty Limited

הטנדר הקשוח של פורד הוא ללא ספק סוס עבודה – לפני הכל; סדרות ה-Super Duty מוצעות בשלושה 'גדלים' בסיסיים – F-250 Super Duty, F-450 Super Duty והגרסה המוכרת גם אצלנו, גרסת הביניים F-350 Super Duty. ועכשיו, שימו לב לנתון מעניין: למעלה מ-50% מסך מכירות כל גרסאות ה-Super Duty הקשוחות של פורד, הן של גרסאות מיוחדות, מאובזרות ומפוארות יותר; הכוונה לגרסאות המכונות Lariat, Platinum ו-King Ranch המוצעות עם רמות אבזור, תוספות ופינוקים שונות עבור לקוחות הנוהגים ב'סוס העבודה' שלהם בעצמם, לא פעם שעות ארוכות ולא פעם בדרכים לא דרכים. כן, די דומה להתנהלות אצלנו סביב טנדרי-הענק האלו.

פורד Super Duty Limited

פורד Super Duty Limited

ראו בפורד כי טוב, והחליטו לעלות מדרגה עם טנדרי ה-Super Duty המאובזרים שלהם, ולהציע גרסאות חדשות תחת השם Limited. "אלו הטנדרים-המגודלים-לעבודה-קשה המפוארים אי פעם" הגדיר את תת-הסדרה החדשה טוד אקרט, מנהל השיווק של פורד. "גרסאות ה-Limited החדשות הושפעו ונוצרו בהשראת שלל הגרסאות המיוחדות, המאובזרות והמפנקות יותר של הטנדרים מסדרה Super Duty, ולכן החלטנו לעלות מדרגה נוספת ולהציע ללקוחותינו טנדר פאר, כשמו כן הוא". במילים אחרות: גרסאות ה-Limited החדשות מתיימרות להציע את האופצייה המפוארת, המפנקת והמאובזרת ביותר בסגמנט.

פורד Super Duty Limited

פורד Super Duty Limited

ויש לכך כמובן מחיר; לצורך העניין ניקח כנקודת השוואה את גרסאות ה-F-350 המוכרות גם מאצלנו. מחיר פורד F-350 Super Duty מתחיל בכ-33,000$ בארה"ב. אצלנו זה מתורגם לכ-270,000 שקל, ואל תשאלו איך הגענו לכזה פער בישראל, אבל זה המספר אליו יש להתייחס. מחיר הפורד F-350 Super Duty Limited החדש מתחיל ב…קצת יותר מ-82,000$. זה יותר מפי 2.5! כך שאם נשווה את מחיר גרסת ה-Limited המאובזרת למחיר ה-F-350 אצלנו, נגיע לכ-715,000 שקל. זה כבר בליגה של מכוניות הפאר… פורד F-450 Super Duty Limited מוצע במחיר בסיס של כמעט 81,000$ ופורד F-450 Super Duty Limited מתחיל בכ-95,000$. בהחלט לא מחירים מוכרים מסגמנט זה…

פורד Super Duty Limited

פורד Super Duty Limited

אז מה יש בהן, בגרסאות ה-Limited שמצדיק מחירים כאלו? "דמיינו לעצמכם אתכם נכנסים אל פינת ההסבה המפוארת שלכם, שוקעים אל תוך כורסת העור המפנקת ומוצאים עצמכם מוקפים בעור משובח, עץ מלוטש ואבזור עשיר; זו התחושה שרצינו להעניק לנכנסים אל תוך גרסאות ה-Limited החדשות שלנו", מסבירה מנהלת עיצוב החומר והצבע של פורד, איילין בראזה. פנים הקבינה כוללת שימוש בעור איכות בשני גוונים, התפור בתפרים בולטים בעבודת יד. למעשה, מה שלא מצופה בעור מדופן בעץ בוק איכותי ובכרום – חומרים המזוהים על פי רוב עם מכוניות פאר. תאורת הפנים היא על טהרת ה-Led וחלקה סמויה מעין. מעבר לשימוש בחומרי דיפון איכותיים בקבינה ועבודת היד שהושקעה בכל גרסת Limited – מה שלבדם מסבירים חלק ניכר מהמחיר הגבוה, מוצעות גרסאות אלו פחות או יותר עם כל תוספת אפשרית עבור סדרה זו; כך תמצאו, בין היתר, מצלמת HD 360 מעלות הכוללת מערכת עזר בנסיעה לאחור עם נגרר, בקרת שיוט אדפטיבית (המתאימה עצמה לתנאי הדרך), היגוי אדפטיבי, מערכת לשמירת נתיב הנסיעה, מערכת למניעת פגיעות חזית-אחור וזיהוי הולכי רגל – עד לבלימה מלאה, מגירת אחסון תחת ארגז המטען, תאורת LED חיצונית, גג שמש פנורמי, מושבים מתחממים כאשר הקדמיים גם ממוזגים, גלגל הגה מצופה עור ומתחמם, ועוד.
כל דגם ממהדורות ה-Limited ממוספר באמצעות קרן לייזר שצרבה את המספר במרכז הקונסולה. לכו תדעו – יום אחד עוד יהיה לטנדרים הללו ערך אספני, ואז התיעוד יהיה משמעותי… גרסאות ה-Limited לא צפויות להגיע לארץ.

פורד Super Duty Limited

פורד Super Duty Limited