משאית International מסדרה HX

Navistar: החיוך חוזר ב-2018

משאית International מסדרה HX

משאית International מסדרה HX

לאחר שש שנים קשות מדווחת לראשונה Navistar האמריקאית, מיצרניות המשאיות הגדולות בעולם, על חזרה למספרים השחורים בגרף ההכנסות. החברה הגדולה, המוכרת בעיקר הודות למותג המשאיות International שבבעלותה, והמשמשת ספק מרכזי עבור צבא ארה"ב, דיווחה לראשונה מאז 2011 על רווח בשורה התחתונה, לאחר שנים רצופות של הפסדים, תמורות, דרמות ניהוליות ומשברים רבים.
אחד המהלכים שפגעו ב-Navistar היה הפסקת השת"פ עם ענקית הצמ"ה קטרפילר; ב-2016 הודיעה קטרפילר על יציאתה מתחום המשאיות, כאשר המהלך פגע מיידית ב-Navistar, שיצרה את המשאיות עבור קטרפילר.
המאזן החל לנוע לטובת Navistar בסוף 2016, כאשר קונצרן פולקסווגן הגרמני רכש נתח של כמעט 17% מ-Navistar; המשמעות המיידית היתה הזרמת קרוב לרבע מיליארד דולר לחברה, ובטווח הארוך יותר – העברת מידע ושיטות עבודה, כמו גם שיתופי פעולה מסחריים, שיווקיים ומחקרים נוספים עם הקונצרן הגרמני הגדול, שבין היתר הוא הבעלים של יצרניות המשאיות האירופאיות מ.א.ן וסקניה.
עזרה משמעותית התקבלה הודות להסכם אספקת מנועים בין פולקסווגן ל-Navistar, כאשר במסגרתו סיפקה מ.א.ן מנועים עבור המותג International, ובכך נחסך עבור הקונצרן האמריקאי הון עתק שהיה נדרש לצורך פיתוח מנוע באופן עצמאי – מההוצאות הכבדות ביותר עבור יצרנית רכב בכלל.

משאית International מסדרה LoneStar

משאית International מסדרה LoneStar

לפני חודשים ספורים הודיע קונצרן פולקסווגן על השקעות עתק בתכנון ופיתוח משאיות חשמליות – השקעות שינוהלו על ידי חברה-בת שהוקמה לשם כך, המאגדת את הפעילויות והאינטרסים של שלושת יצרניות המשאיות של פולקסווגן או שהקונצרן מעורב בהן: מ.א.ן, סקניה ו-Navistar.
ב-2016 חלה האטה בהפסדי הקונצרן, כאשר ב-Navistar מדווחים על הפסדים של 97 מיליון דולר "בלבד", והשנה החולפת, כאמור, הסתיימה עם רווח – לא עצום, אך עדיין רווח, של 30 מיליון דולר. מחזור המכירות הכולל עלה אף הוא ועמד ב-2017 על 8.6 מיליארד דולר, לעומת 8.1 מיליארד דולר ב-2016. בין היתר מוכיחות עצמן סדרות חדשות של משאיות כבדות שהושקו במהלך השנתיים האחרונות – סדרה HX – משאיות המיועדות בעיקר לעבודות עפר, סדרה HV הרב-תכליתית וסדרה RH של משאיות להובלה לטווחים ארוכים הנמכרות בהתאם לציפיות, ואף מעבר לכך.

משאית International מסדרה 9900

משאית International מסדרה 9900