טנדר טסלה

פרטים ראשונים: הטנדר של טסלה

טנדר טסלה

טנדר טסלה

יצרנית כלי הרכב החשמליים טסלה, שחשפה לא מזמן משאית חשמלית מהפכנית תוך הצהרה לחולל מהפיכה בתחום התובלה היבשתית, ממשיכה לייצר כותרות בתחום; הפעם מדובר בטנדר-על חשמלי הנמצא בקנה, לגביו טרם פורסמו מפרטים טכניים או כל פרט אחר, אך פורסמו שני איורים ראשונים והצהרה מצד אלון מאסק, מייסד ויו"ר טסלה, כי החברה שהוא עומד בראשה עוסקת בפיתוח טנדר חשמלי – בהמשך לגל שמועות הנמשך זמן רב סביב נושא זה.

טנדר טסלה

טנדר טסלה

מאסק אישר את הכוונה להציע טנדר חשמלי באמצעות חשבון הטוויטר שלו, במענה לשאלות עוקבים. הן מהאיור והן מדבריו נייתן להבין שמדובר בטנדר גדול, מהסוג ש"יוכל לשאת טנדר בארגז המטען שלו", כפי שמאסק הצהיר. ככל הנראה הטנדר שנכנס בארגז הוא לא מהגדולים ביותר, אבל למרות זאת נראה כי מדובר ברכב גדול מאוד – ככל הנראה בסדר הגודל של הטנדרים האמריקאיים הגדולים בני ימינו. למרות הממדים הנדיבים מבטיח מאסק כי ניתן יהיה לנהוג בטנדר האמצעות רישיון נהיגה רגיל, ולא של משאית.
כאשר נשאל מאסק מתי הטנדר יגיע לכדי הבשלה מסחרית, ענה שמבחינתו בהקדם האפשרי, וכי הוא כבר "מת כבר לבנות טנדר חשמלי", כאשר הוא מבטיח להעמיד את הפרויקט בראש סדרי העדיפויות של חברתו, מיד לאחר גמר פיתוח ותחילת שיווק הטסלה Y – רכב הפנאי-שטח של החברה.