ספינת דגל חדשה לארה"ב

Western Star האמריקאית, חברה בבעלות דיימלר הגרמני, חושפת את ספינת הדגל החדשה שלה

Western Star 57X

יצרנית המשאיות האמריקאית Western Star, כיום חלק מקונצרן דיימלר הגרמני, משיקה ספינת דגל חדשה: Western Star 57X. מדובר במחליפה לסדרה 5700XE שייצורה הופסק בסוף 2021 ולמעשה עד כה ללא הצגת מחליפה.

המשאית החדשה מבוססת לא במעט על המרצדס אקטרוס, כאשר עיקר הוא בהיצע המנועים (מתוצרת Detroit Diesel שבבעלות הקונצרן, אף על פי שגם הם מבוססים על מנועי מרצדס…) וכמובן בעיצוב האמריקאי-קלאסי, הכולל תצורת חופה ארוכה, סבכה קדמית ('גריל') עצומה והמון כרום.

ב-Western Star 57X בולטים גם פנסי חזית גדולים הפועלים בטכנולוגיית ה-LED וסוכך השמש המוכרם והגדול מעל לשמשת החזית. גם בצידי חופת המנוע לא חסכו בכרום המבליט את כונסי האוויר הגדולים עליהם מוטבע לוגו המותג בענק, בכדי שאיש לא יטעה בזיהוי, וכך גם לגבי המראות הגדולות המצופות באותו החומר.

Western Star 57X

 העיצוב האמריקאי-קלאסי נועד למשוך הן נהגים פרטיים והן ציי משאיות וחברות, כשר בווסטרן-סטאר מבטיחים שילוש של עלויות תחזוקה אטרקטיביות ואת המראה הנכון לשוק הצפון אמריקאי. אנשי היצרנית מבטיחים ירידה של כמעט 6% בממוצע בצריכת הדלק ביחס לדגם הקודם – ה-5700XE; האחראי לכך הוא העיצוב האווירודינמי יותר והיצע המנועים החדשים לבחירה, המוצעים בנפח 12.8 עד 15.6 ליטר, בטווח ההספק שבין 375 עד 610 כ"ס. גם תיבות ההעברה שופרו ועודכנו ומתיימרות להציע הן פעולה חלקה יותר והן חיסכון בדלק. ההיצע כולל תיבות אוטומטיות לצד תיבות ידניות-קלאסיות מתוצרת Eaton עם 10, 13 או 18 הילוכים.

Western Star 57X

גם פנים הקבינה מבוססת על זו של האקטרוס מבית מרצדס, והיא חדשה לגמרי ביחס למוכר מה-5700XE. העיצוב נותר דומה לזה שבאקטרוס עם תוספות ועדכונים קלים, בעיקר בכמויותהכרום שגדלו כאן. בין היתר כולל האבזור הסטנדרטי בקרת מהירות אדפטיבית (המתאימה עצמה אוטומטית לתנאי הדרך – עד למצב עצירה מלאה עם תחילת נסיעה ללא התערבות הנהג, בפקק תנועה, למשל), מערכת בלימת חירום אוטומטית עם אבחנה של הולכי רגל, בקרת שטחים מתים בעת פנייה, ועוד.

ווסטרן סטאר 57X ייוצר במפעל החברה בקליבלנד שבצפון קרולינה וישווק החל מהרבעון הראשון של 2023. המותג ווסטרן סטאר אינו מיובא לארץ.