פוסו eCanter – הדור הבא

פוסו היפנית משיקה את הדור הבא של המשאיות החשמליות הקלות שלה

פוסו (Fuso) היפנית, יצרנית משאיות בבעלות קונצרן דיימלר הגרמני, חשפה ביפן את הדור השני של סדרת המשאיות החשמליות שלה – eCanter. למרות העיצוב החיצוני הדומה לזה המוכר מהדור הראשון של המשאית, שהושק ב-2017, מדובר במשאית חדשה לגמרי מתחת לפח. השוני העיקרי הוא בשיטת ההינע: במקום מנוע חשמלי מרכזי המעביר כוחו אל הגלגלים בשיטה הקונבנציונלית – באמצעות גלי הינע, בדור החדש מדובר ביחידה אחת אינטגרלית של סרן חשמלי ומנוע. שיטה זו חוסכת מקום רב עבור מרכבים שונים וניצולת גבוהה יותר של ממדי המשאית, מדגישים בפוסו, והתוכנית היא להציע לא פחות ממאה גרסאות מרכב ושלדה שונות עבור ה-eCanter החדשה; בנוסף לגרסאות ה-7.5 טון הוותיקות והמוכרות תוצענה המשאיות החשמליות החדשות בגרסאות 4.25 עד 8.55 טון ועם אורכי בסיס גלגלים של 2.5 עד 4.75 מ'. בנוסף תוצע בחלק מהגרסאות כאופציה יציאת כוח (PTO ו/או הידראולית) להנעת מכונות דוגמת מנוף לגרר, מנוף הרמה, מקרר, הייבר וכיו"ב.

הקבינה היא חדשה לגמרי והיא תוצע בשני גדלים, הנבדלים זה מזה בעיקר ברוחב: כ-1.7 מ' וכ-2.0 מ'. לוח המחוונים ויחידת גלגל ההגה הם חדשים לגמרי, והאחרונה כוללת יכולת תפעול של רוב מערכות הרכב מגלגל ההגה. כל המחוונים דיגיטליים התאורה – פנימית וחיצונית – היא בטכנולוגיית ה-LED. מערכת המיזוג חדשה אף היא וכך גם מיקום ועיצוב פתחי האוורור.

פוסו eCanter החדשה תוצע עם כמה אופציות של סוללות וכפועל יוצא – טווחי נסיעה בין טעינות. הלקוח יוכל לבחור – תלוי באורך בסיס הגלגלים – בין שלושה מודולים של מצברים: יחידה אחת, שתיים או שלוש. יחידת הבסיסי (41.3 קילו-ואט/שעה) תאפשר טווח נסיעה של עד 70 ק"מ והיא מיועדת בעיקר לגרסאות הקטנות והקלות יותר, המבצעות בעיקר נסיעות עירוניות בטווח קצר. שתי יחידות תאפשרנה טווח נסיעה של עד 140 ק"מ ושלוש יחידות – עד 200 ק"מ בין טעינות.

פוסו eCanter תשווק ביפן תחילה החל מאביב 2023. בשלב זה לא נקבע תאריך לשיווק המשאיות החדשות בשאר העולם, אך זה יקרה ככל הנראה מאוחר יותר בשנה הבאה (2023).

משאיות פוסו מיובאות לישראל על ידי חברת כלמוביל