עוד פירקית חדשה לקטרפילר

CAT 745C

CAT 745C

קטרפילר מעבה ומעגלת כלפי מעלה את סדרת המשאיות הפירקיות שלה – סדרה C. לאחר חשיפת ה-730C וה-735C בסוף 2013, מגיע תור הגדול והחזק בסדרה – ה-745C להיחשף ובקטרפילר בחרו באי מלגה שבים התיכון כרקע לאירוע ההשקה. כיתר דגמי סדרה C החדשה כך מחליף גם ה-745C דגם מסדרה B הקודמת, שייצורה הופסק.

CAT 745C

CAT 745C

כמשאיות מיוחדות המיועדות להעביר מטען כבד בתנאי שטח קשים עד קיצוניים – בשיא המהירות ומינימום צריכת דלק, מהווה ה-CAT 745C החדש את פסגת ההיצע, כאשר התנאים עוד קצת יותר קשים, שעות העבודה קצת יותר ארוכות והמטען טיפה יותר כבד. בקטרפילר מציעים אם כן גרסת על זו לנדרשים למקסימום הביצועים ממשאית העפר הפירקית שלהם.
כשמה כן היא – ה-745C מציעה משקל עבודה מרבי של 45 טון. המנוע כאן חדש לגמרי וטרם נראה במשאית של CAT: זהו ה-C18 Acert מייצור עצמי עם 6 צילינדרים וכמובן הגדשת טורבו המציע במהדורתו כאן לא פחות מ-520 כ"ס. מדובר בתוספת הספק של כ-4% ביחס לקודמו בשושלת – ה-CAT 745B. למרות תוספת ההספק, מבטיחים בקטרפילר כי הודות לטכנולוגיה המתקדמת הגלומה במנוע החדש יורדת כאן צריכת הדלק הממוצעת בלא פחות מ-10% ביחס לקטרפילר 745B. למנוע מסנן חלקיקי דיזל המתנקה מעצמו ובאופן אוטומטי ולטענת אנשי קטרפילר – אינו דורש תחזוקה. כמו כן מותקן בכלי החדש מפחת קטליטי סלקטיבי. בקטרפילר מציעים את ה-745C למגוון שווקים שונים, בהם חוקי פליטת מזהמים שונים, עם התאמות בהתאם.

CAT 745C

CAT 745C

בנוסף למנוע החדש טופלו ב-745C בהשוואה ל-745B היוצא גם מערכות העברת הכוח וההינע הסופי. לטובת אחיזה מיטבית בקרקע – א'-ב' בכלי כאלו – מוצעת כאן מערכת בקרת אחיזה אוטומטית, 3 נעילות דיפרנציאל וכניסת מערכות אוטומטית לפעולה גם תוך כדי נסיעה. בקטרפילר טוענים עוד כי גם חלק מרכיבי מערכות ההינע חוזקו, שופרו ועובו בכדי לעמוד בעומסים הנוספים שכלי זה מיועד להתמודד עמם.
יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים