Freightliner 122SD

עוד Heavy Duty מ-Freightliner

Freightliner 122SD

Freightliner 122SD


יצרנית המשאיות האמריקאית פרייטליינר (Freightliner) מרחיבה את ההיצע של סדרת משאיות ה-Heavy Duty והמיועדות למטענים חורגים מתוצרתה – סדרה 122SD.
פרייטליינר מרחיבה את היצע הגרסאות והדגמים בסדרת משאיות ה-Heavy Duty שלה פרייטליינר 122SD. מדובר בסדרת משאיות כבדות שתוכננה בעיקר למשימות הובלת מטענים כבדים במיוחד, עם התאמה גם למטענים חורגים. אל גרסאות הסוס הגורר או השלדה החשופה כבסיס הנשענות על 4 סרנים, מצטרפות עתה גרסאות ותצורות נוספות – גם עם 3 סרנים – כולן ליישומי Heavy Duty כמו התקנות מערבלי בטון גדולים, ארגזים לעבודות עפר, משאיות גרר כבדות, סוסים גוררים עם 3 או 4 סרנים ומשאיות לעבודות עפר מיוחדות ולמטענים כבדים במיוחד הנשענות על 5 סרנים.
בכדי להתאים למגוון רחב יותר של ייעודים ושימושים שופרו וחוזקו המשאיות לא רק במספר הסרנים הנוסף; מעתה ניתן – לפי דרישות הלקוח – לקבל את המשאיות עם תיבת הילוכים קשוחה במיוחד מתוצרת Allison, הכוללת גם יחס העברה נמוך במיוחד או גרסאות המיועדות במיוחד עבור תעשיית הנפט על דרישותיה הייחודיות הכוללות תיבת הילוכים אוטומטית ייעודית. תיבות אלו כוללות, בין השאר, 2 הילוכים אחוריים והילוכי 'זינוק' נמוכים במטרה לאפשר זינוק גם במהירות נמוכה או עם מטען כבד במיוחד באופן החלק והרציף ביותר. היצע המנועים כולל – על פי העדפת הלקוח – מנועי 13, 15 או 16 ליטר מתוצרת Detroit (לשעבר Detroit Diesel) או קאמינס, בטווח ההספק שבין 350 ל-600 כ"ס.
Freightliner 122SD

Freightliner 122SD


פרייטליינר אינה מיצרניות המשאיות הוותיקות ביותר בעולם או בארה"ב – היא הוקמה תחת שם זה ב-1942 – אך ללא ספק מדובר באחת מיצרניות המשאיות בעלות המוניטין והניסיון המרשימים ביותר. חברה אמריקאית לייצור מכולות ואמצעי שינוע יבשתיים בשם Consolidated Freightways החלה לייצר משאית משל עצמה ב-1939, כתוצאה מחוסר במשאיות חזקות מספיק בשוק, בעיקר להובלת מטענים באיזורים הרריים ומטענים כבדים במיוחד. ב-1942 הוקמה חטיבה בחברה בשם Freightliner Trucks ושמם של המשאיות אותן ייצרה נישאו ברחבי צפון ארה"ב וקנדה כמשאיות קשוחות וחזקות במיוחד. Consolidated Freightways נקלעה לקשיים שהובילו אותה למכור את חטיבת ייצור המשאיות שלה לדיימלר-בנץ ב-1981, לימים יצרנית הרכב המסחרי והכבד הגדולה בעולם, ומאז מהווה פרייטליינר חלק מהקונצרן, נהנית מתקציבי עתק, מערכי שיווק ומכירות, וידע טכנולוגי בקנה מידה נרחב. פרייטליינר הקפידה לשמר את אופייה הייחודי כמותג משאיות אמריקאי מסורתי, בשילוב לא מעט מכלולים שמקורם במחקר ופיתוח גרמניים. משאיות פרייטליינר מיוצגות בארץ על ידי חברת כלמוביל.