וולוו VNL 780

ספינת הדגל של וולוו לארה"ב

וולוו VNL

וולוו VNL

חטיבת המשאיות של וולוו בצפון אמריקה – Volvo Trucks USA – משיקה ספינת דגל חדשה ומעודכנת בשם VNL. סדרה זו הוצגה לראשונה בסוף 2016 ועתה היא מושקת במקביל לתחילת שיווקה בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) ובמקסיקו. וולוו VNL מוגדרת כמשאית מסדרה Class 8 highway tractor, קרי: משאית כבדה למטרות הובלה טרנס-יבשתית במשקל כבד, או במילים אחרות: משאית אמריקאית קלאסית… סדרה VNL מחליפה בהיצע את סדרה VN שייצורה יופסק. בעת ההשקה שנערכה במרכז הפיתוח של וולוו-משאיות ב-New River Valley שבווירג'יניה, טען נשיא וולוו ארה"ב, גוראן נייברג ש"במשך 20 השנים האחרונות יצרנות משאיות תחרותיות אל מול התוצרת האמריקאית; הגיע הזמן לתפוס עמדה ולהציע את המשאית המתקדמת בצפון אמריקה!". בהחלט אמירה יומרנית, יש לומר, המעלה את רף הציפיות מסדרת המשאיות החדשה גבוה מאוד.

וולוו VNL 760

וולוו VNL 760

וולוו VNL החדשה מתאפיינת בעיצוב אמריקאי קלאסי, סוג של Must בסגמנט זה, אך מאחורי הקווים המאפיינים מסתתרת עבודה רבה לטובת שיפור האווירודינמיות. היצע המנועים כולל שלוש אפשרויות לבחירה, עם כמה רמות הספק; מנוע וולוו D13 בנפח 13.0 ליטר עם 425 כ"ס (וולוו VNL 300 ו-VNL 760), 455 כ"ס (וולוו VNL 760 ו-VNL 860) או 500 כ"ס (וולוו VNL 740), ומנוע קמינס 15.0 ליטר עם טווח הספק של 400-585 כ"ס המוצע בוולוו VNL 760 כחלופה למנוע הוולוו 13.0 ליטר. כל המנועים דנן אינם חדשים, אך בוולוו מדגישים כי למרות זאת הם מהווים את המילה האחרונה בתחום התפוקה והניצולת, עם הבטחה שיחד עם מערכות ניהול מנוע חדשות ומערכות פליטה ותיבות הילוכים מעודכנות נרשמת בשורה התחתונה ירידה ממוצעת של לא פחות מ-6.5% בצריכת הדלק לעומת דגמים מקבילים מסדרה VN היוצאת.

וולוו VNL

וולוו VNL

אל היצע המנועים דנן נוסיף מגוון סוגי קבינות לבחירה, כאשר השילוב בין כולם מאפשר מבחר גדול של משאיות לטובת מגוון דרישות רחב. כל הקבינות הן חדשות, על פי וולוו, ותוכננו ועוצבו מחדש במטרה להציע שיפור משמעותי בכל הקשור למרווח, נוחות והנדסת אנוש מיטבית עבור הנהג. הלקוח יכול לבחור בין כמה סוגי קבינות סטנדרטיות, עם גג בגובה סטנדרטי וללא תאי שינה, לבין כמה קבינות המיועדות גם לשינה, עם כמה גבהים וכמה אורכים פנימיים (עד לגובה פנימי של 2.6 מ' ולאורך של 2.2 מ'). גם העיצוב הפנימי ניתן להתאמה אישית עם שורה ארוכה מאוד של תוספות ואפשרויות בחירה (כולל אף תא מקלחת פנימי…) המצטרפות אל שורה ארוכה לא פחות של אבזור וציוד סטנדרטי; כאן נמצא בין היתר מכשיר מיקרוגל (בגרסאות השינה), מקרר, כיור, טלוויזיה, ארון בגדים, מגוון תאי אחסון, שולחן מתקפל לאכילה או לכתיבה ועוד.
וולוו VL החדשה מצוידת מן הסתם במיטב הטכנולוגיה בתחום, הן באגף הבטיחות והן באגף התפוקה והחיסכון בדלק. בין יתר מערכות הבטיחות הסטנדרטיות המוצעות במשאיות הסדרה נמצא מערכת למניעת תאונות חזית-אחור (שמירת מרחק אדפטיבית), מערכת למניעת פגיעה בהולכי רגל, מערכת לשמירת מרחק אוטומטית, תיבת ההילוכים העדכנית של וולוו – ה-i-shift הייחודית, ועוד.

וולוו VNL 300

וולוו VNL 300

בתחום תנאי המחייה לנהג והפרודוקטיביות נמצא בין השאר תאורת LED – חיצונית ופנימית – רבת עוצמה וחסכונית בחשמל, מערכת גלגל הגה הניתנת לכוונון לכל כיוון ומרחק – וניתן לשמר את המצבים הנבחרים בלחיצת כפתור, לוח מחוונים חדש לגמרי – כולל מסך LCD חדש בקוטר 5", יחידות מושבים חדשות, בקרת עומס (משקל המטען) ועוד.
וולוו VNL תשווק בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה), מקסיקו ואוסטרליה.