וולוו VNL חדשה

וולוו חושפת דור חדש לגמרי של משאית-העל האמריקאית שלה

וולוו משיקה בארה"ב ספינת דגל חדשה, ולמרות שהיא אינה רלוונטית לשווקים מחוץ ליבשת החדשה, זו הזדמנות להעיף מבט על עולם משאיות שונה לגמרי ממה שאנו בישראל, המשויכת מן ההיבט הזה לאירופה, מכירים.

וולוו VNL (הוצגה כסדרה VN) הושקה בשבדיה ב-1996 ועם הזמן עבר ייצורה לארה"ב, השוק העיקרי אליו היא מכוונת. בניגוד למקובל באירופה, השוק האמריקאי מעדיף משאיות עם חרטום בולט בסגמנט הכבד ביותר, וכך עוצבה גם הוולוו לאמריקה. סדרה VNL מתייחסת ל"סוסים" גוררים המוצעים כיום במגוון תצורות מרכב, רמות אבזור ומבנה (עם ובלי מיטה).

על-פי וולוו מהווה סדרה VNL החדשה סדרה חדשה לגמרי מן המסד, שתוכננה מ"דף נקי". העיצוב בסדרה המעודכנת שונה ביחס לסדרה VNL היוצאת בעיקר בגלל שינויים מהותיים שבוצעו לטובת שיפור האווירודינמיות. זו נועדה הן להוריד את רעשי הרוח אך בעיקר לעזור בהורדת צריכת הדלק; פחות רווחים בין חלקי המרכב השונים, תכנון מחדש של הסבכה הקדמית (ה'גריל') ושמשה קדמית ענקית ומקומרת הדבוקה למרכב באופן ששני המכלולים מהווים יחידה חלקה אחת. בוולוו מדגישים שהמשאית החדשה תוכננה כפלטפורמה שתוכל בעתיד לקלוט גם מערכות הינע חשמליות וסוללות והינע באמצעות מנועי מימן, כמו גם מערכות ניהוג אוטונומיות עד כדי אפשרות לנהיגה אוטונומית לגמרי, ללא הצורך בהתערבות הנהג.

סדרה VNL החדשה מציעה רמות אבזור ופאר גבוהות מתמיד עם הבטחה להעניק לנהג סביבת עבודה המזכירה יותר מכונית פאר מאשר משאית. בין יתר האבזור נמנים התנעה באמצעות כפתור ללא מפתח, התרעות בפני תקלות ולקראת טיפולים, שליטה מרחוק במערכת המיזוג, שפע מערכות בטיחות חדשות (כריות אוויר, התרעה על קרבה לרוכבי אופניים או הולכי רגל, מערכת בלימת חירום אוטומטית, מערכת קריאה אוטומטית לשירותי חירום בעת תאונה, ועוד) ומנועים מעודכנים (וולוו D13) המציעים 405-500 כ"ס והמבטיחים ירידה של לא פחות מ-10% בצריכת הדלק ביחס לדור הקודם.