משאיות רב תכליתיות חדשות מאינטרנשיונל


יצרנית המשאיות האמריקאית אינטרנשיונל (International), כיום בבעלות Navistar, משיקה סדרת משאיות חדשה בשם HV. מדובר במהלך נוסף של היצרנית במסגרת החלפת ורענון כל ההיצע, מהלך שהחל לפני כשנתיים וכלל עד כה את השקת הסדרות HX ו-RH.

סדרה HV החדשה כוללת משאיות רב תכליתיות בינוניות, המיועדות למגוון רחב של משימות, בכללן הובלת עפר, בסיס למנוף, בסיס לרכב גרר כבד, בסיס למערבל בטון ועוד.
באינטרנשיונל מגדירים את הסדרה החדשה כסדרה בה הנהג נמצא במרכז – driver-centric – דהיינו, דגש רב הושם על סביבת העבודה, הנדסת האנוש, מערכות העזר, הנוחות והבטיחות. אנשי היצרנית מתגאים בכך שכל פנים תא הנהג תוכנן בשיתוף מלא של לא פחות מ-100 נהגים, לקוחות של אינטרנשיונל, שהעירו הערות, הציעו פתרונות והצביעו על בעיות בדגמים קודמים. "המשאיות האלו תוכננו מן הפנים החוצה" נאמר בהשקה, במטרה להדגיש את החשיבות ומידת ההשקעה שבפיתוח ושיפור סביבת הנהג בסדרה זו.

בין יתר השיפורים טופלו במשאיות אלו הדלתות, במטרה להציע תפעול וגישה נוחים יותר, האווירודינמיות, החלונות ששונו במעט במטרה להציע שדה ראייה מיטבי ומיקום המראות. באינטרנשיונל הקפידו לא לשנות את החזית, שהפכה זה מכבר לסימן היכר של דור המשאיות החדש של המותג. סביבת הנהג, ובכלל זה לוח המחוונים, עוצבו בדומה למוכר בסדרות החדשות HX ו-RX. חדש כאן הוא מיקום מוט ההילוכים שעבר מתחת לגלגל ההגה והוא משולב עם מערכת בלימת המנוע. כל סביבת הנהג עוצבה מחדש, במטרה להציע עוד מקום ומרווח – בעיקר באיזור הברכיים.

כמקובל אצל רוב היצרניות האמריקאיות מוצעת סדרה זו עם אינספור קונפיגורציות לבחירה עבור הלקוח, בכלל זה כמה אורכי בסיס גלגלים, כמה סוגי תאי נהג (וכמה מיקומים שלהם ביחס לסרן הקדמי) – כולל אופציות לתאי שינה, שפע רמות אבזור לבחירה, מגוון רחב של תיבות הילוכים, שני מנועים לבחירה (קאמינס 6.7 או 9.0 ליטר) עם כמה רמות הספק, הינע 2×4, 4×4, 6×4 או 6×8 לבחירה וכמובן – רשימה ארוכה של תוספות ואבזור.
אינטרנשיונל החלה זה מכבר בשיווק ומכירת סדרה HV החדשה בצפון אמריקה. משאיות אינטרנשיונל מיובאות לארץ על ידי חברת זוקו שילובים.