קומטסו HD1500-8

משאית מכרות חדשה מקומטסו

קומטסו HD1500-8

קומטסו HD1500-8

קומטסו (Komatsu) משיקה באירופה את משאית המכרות החדשה HD1500-8 – הגרסה העדכנית ביותר בשושלת משאיות ה-HD1500, משאיות מכרות במשקלי נשיאה סביב ה-140 טון (משקל כולל סביב ה-250 טון). קומטסו HD1500-8 החדשה מחליפה בהיצע את ה-HD1500-7 שייצורה יופסק, והיא כוללת אינספור שיפורים, רענונים, עדכונים ותוספות במטרה להציע יעילות גבוהה יותר בעבודה תוך ירידה בהוצאות ובעלויות השוטפות.
למרות המראה החיצוני הדומה עד כדי זהות ל-HD1500-7 היוצאת, מצהירים בקומטסו כי מדובר במשאית חדשה מן המסד עד לטפחות, ובכלל זה תכנון שלדה חדשה, חזקה ונוחה יותר לטיפול ותיקון, מערכות הינע חדשות וסרן אחורי חדש לגמרי. בין היתר מובטחים מרווחי טיפול ארוכים יותר ועלויות טיפולים נמוכות יותר.
המנוע הוא גרסה מעודכנת, מחוזקת וחסכונית יותר של מנוע ה-16 צילינדרים בנפח 50 ליטרים (!) המוכר של קומטסו, שדומה לו שירת גם ב-HD1500-7. ההספק צמח משמעותית לכדי כמעט 1,600 כ"ס (לעומת 1,043 בדגם היוצא) וביצועי המנוע מתיימרים להציע שיפור מכל היבט ביחס למנוע הקודם: טווח סל"ד יעיל רחב משמעותית, מומנט מרבי גבוה יותר – והמגיע בסל"ד נמוך מבעבר, הספק כולל, כאמור, גבוה יותר ומוצע בטווח סל"ד רחב יותר, ירידה ברמות הרעש וכמובן – ירידה בצריכת הדלק. סעיף זה האחרון קשור גם לתיבת העברת הכוח החדשה לגמרי, הכוללת 7 הילוכים (אוטומטי) עם יחסי העברה חדשים, מבנה פנימי מאסיבי ועמיד יותר ועלייה במרווח שבים הטיפולים המומלצים.
מעבר למכאניקה החדשה מוצעות במשאית המכרות החדשה גם מערכות הטכנולוגיה האלקטרונית והממוחשבת המתקדמות ביותר מבית היצרנית, בתוך אלו מדובר עם מערכת הקומוניקציה והמידע ICT של קומטסו המתיימרת ליעל מאוד את המעקב אחר תקלות, טיפולים, מתן התרעות שונות, בקרת עלויות, פיקוח בטיחותי וכיו"ב. עוד חדשה במשאית המכרות המעודכנת מערכת ה-KOMTRAX Plus המאפשרת, בין היתר, שליחת מידע מפורט אודות כל משאית, כולל מיקומה – בשל חיבור המערכת ל-GPS – קבלת נתונים בזמן אמת אודות כל מערכת במשאית, ביצוע סטטיסטיקות ועוד, הכל כמובן מרחוק.

קומטסו HD1500-8

קומטסו HD1500-8

לא מעט הושקע בשיפור הבטיחות במשאית המכרות החדשה, מדגישים בקומטסו, הן עבור המפעיל והן עבור הנמצאים בחוץ, בקרבת המשאית.
כך מהווה, למשל, מעתה מערכת KomVision סטנדרט במשאיות אלו; מדובר במערכת הנשענת על 6 מצלמות המותקנות מסביב על המשאית, המשדרת בכל רגע נתון תמונה על הנעשה סביב למשאית, בכלל זה כמובן מאחור ובשטחים בהם אין למפעיל שדה ראייה יעיל או בכלל. התמונה משודרת אל מסך הנמצא מול פני המפעיל, שבתורו יכול לווסת ולקבוע מה ישודר באמצעותו.
בקומטסו כבר החלו במכירת משאית המכרות החדשה. יבואנית קומטסו לארץ היא חברת ניו פלדמן מחיפה.