ניקולא – החשמלית של איווקו מתקרבת

שיתוף הפעולה בין ניקולא האמריקאית לאיווקו האיטלקייה מוליד משאיות חשמליות בגרמניה… היכנסו לפרטים

ניקולא (Nikola) האמריקאית, חברת הזנק העוסקת בפיתוח וייצור כלי רכב מסחריים חשמליים (מסחריות, טנדרים ומשאיות) מזכירה לכולנו שכוונותיה רציניות, ושפיתוח המשאית הכל-חשמלית שלה מתקדם ומתקרב לשלב הסופי – ייצור סדרתי ותחילת המכירות.

נזכיר כי ניקולא חברה לאיווקו האיטלקייה לטובת המיזם, כאשר מבחינת שתי החברות מדובר באיחוד כוחות שיחסוך לכל אחת מהן הון עתק; איווקו (Iveco) מביאה את המשאית וניקולא את מערכת הינע, בגדול, כאשר המותג שיוצמד למשאיות החשמליות יהיה Nikola, ולדגם הראשון כבר יש שם: Tre.

לאחר שניקולא ואיווקו הודיעו יחד כבר בתחילת המיזם המשותף (לפני כשנתיים) כי המשאית החדשה מיועדת בשלב ראשון לשוק האירופאי בלבד, משחררת עתה החברה תמונות של הניקולא Tre (אב-טיפוס) במסלול המירוצים של אריזונה, ארה"ב. החברה הודיעה כי 14 משאיות כאלו נשלחו לארה"ב ממפעל איווקו שבגרמניה – שם ה-Tre תיוצר – במטרה להיכנס לסדרת בחינות וניסויים בתנאי אמת לקראת הייצור. חשיפת המשאית לשוק האמריקאי מעידה על כונות לחדור גם לשוק זה – וכבר בשלב ראשוני, בניגוד למידע שפורסם עד כה.

באיווקו חוזרים על תאריך תחילת הייצור הצפוי – הרבעון הראשון של 2021 – ונראה כי ההצהרה רצינית ומבטיחה. נמשיך לעקוב ולדווח. איווקו מיובא לארץ על ידי חברת סמל"ת. לניקולא עדיין אין נציג רשמי בארץ