הספרינטר החשמלי החדש

מרצדס תחל לשווק את הדור הבא של הספרינטר החשמלי – eSprinter – במהלך המחצית הראשונה של 2021

מרצדס חושפת פרטים ראשונים של הדור הבא של ה-eSprinter, הספרינטר החשמלי; במרצדס מדווחים על השקעה של 350 מיליון יורו בתכנון הפלטפורמה החדשה של הרכב המסחרי – פלטפורמה שתוכננה מן הבסיס לשמש רכב חשמלי, על כל ההתאמות, הייחוד ואפיון של כלי רכב מסחריים חשמליים. זאת בניגוד לספרינטר החשמלי היוצא, שהיה למעשה ספרינטר מוכר (שתוכנן להכיל מנועי בעירה פנימית, על מערכות העברת הכוח הכלולות) ש"הוסב" לשימוש חשמלי.

מרצדס מציעה גרסאות חשמליות של הספרינטר מזה כשנה באופן סדרתי אך מוגבל, עם מכירות בשווקים שונים, תחת פיקוח ומעקב. במהלך המחצית הראשונה של 2021 יוצע ה-eSprinter החדש והמעודכן בכל השווקים בהם מרצדס פעילה, כרכב סדרתי ה"מוכן מהמדף" וזמין לכל. בשלב זה טרם פורסם המפרט הצפוי, אך מרצדס כבר מדווחת שתהיינה כמה תצורות מרכב – כמוכר וכמקובל בספרינטר מאז ומתמיד – ושלושה גדלים של מצברים, כל אחד לטווח נסיעה אחר. ה-eSprinter החשמלי יונע בגלגליו האחוריים, בשלב ראשון.  

הספרינטר החשמלי היוצא מציע טווח נסיעה מרבי קצר יחסית, העומד על כ-170 ק"מ בממוצע. ההערכות לגבי ה-eSprinter החדש מדברות על טווח נסיעה ארוך משמעותית בין טעינות, ובכך מן הסתם הופך ה-וואן החשמלי לאטרקטיבי הרבה יותר.

לא דווח עד כה על כוונה לייבא את ה-eSprinter החדש גם לישראל. יבואנית מרצדס לארץ היא חברת כלמוביל מראש העין