חבילת בטיחות למשאיות וולוו

משאיות וולוו תקבלנה מעתה חבילת בטיחות מתקדמות כאבזור סטנדרטי. מה היא כוללת?

וולוו משאיות השבדית מודיעה על הגברת הבטיחות אצל משאיותיה עם הוספת חבילת מערכות בטיחות מתקדמות למשאיות החדשות מתוצרתה. עיקר הייעוד הוא בהגברת הבטיחות אל מול הולכי רגל ורוכבי אופניים, כמו גם בזמן נסיעה ועבודה באתרים השונים.

וולוו Front Short Range Assist

המערכת הראשונה בחבילה שכל משאית וולוו תקבל היא גם החדשה ביותר היא ה-GSR, קיצור של Front Short Range Assist; מדובר ברדאר קדמי בשילוב מצלמה המשמשים לזיהוי גורם כלשהו לפני המשאית ובהתאם משגרים או קולי ו-ויזואלי לנהג המתריע בפני כך. המערכת מיועדת בעיקר להגן על הולכי רגל הנמוכים משמשת הנהג ועלולים לא להיראות על ידו.

מערכת ה-ISA, קיצור של Intelligent Speed Assist, משולבת במערכת ה-GSR שהוזכרה והיא מעדכנת את הנהג לגבי מגבלות מהירות בהתאם לשילוט לצידי הדרך, מקרינה את המידע על צג המחוונים שמול הנהג. המערכת מתריעה בקול ובאמצעות סימן ויזואלי על נסיעה מעל למהירות המותרת.

וולוו Tire Pressure Monitoring System

עוד מערכת המשולבת ב-GSR היא ה-TPMS, קיצור של Tire Pressure Monitoring System. כשמה כן היא – מערכת הבודקת באופן רציף את לחץ האוויר בצמיגים ובנגרר המשאית וברגע שיש ירידה של יותר מ-20% בלחץ האוויר היא מתריעה בקול ובסימן לנהג. המערכת מאפשרת כיול עצמי כך שהנהג או בעל המשאית יכול לגרום לה להיכנס לפעולה גם באיבוד קטן יותר של לחץ אוויר והיא "יודעת" גם להתריע כאשר לחץ האוויר גבוה מדי. מטרת מערכת זו היא להגביר את הבטיחות הודות לאחיזה מיבטית של הצמיגים כשלחץ האוויר הוא כמומלץ, ולהקטין את בלאי הצמיגים בשל שחיקה מוגברת המתרחשת בשימוש בלחץ אוויר לא מתאים.

וולוו Door Opening Warning

מערכת ה-DOP, קיצור של Door Opening Warning, מוצעת משני צידי המשאית ומתריעה על התקרבות גוף חיצוני – בפרט הולך רגל או רוכב אופנים/אופנוע – לכיוון המשאית מאחור, במטרה למנוע פגיעה בו עקב פתיחת דלת. המערכת פועלת רק כשהמשאית עומדת והיא מתריעה עד שתי דקות מרגע דימום המנוע.

וולוו Auto Hold

מערכת ה-Auto Hold היא למעשה מערכת בלימה אוטומטית הבולמת את המשאית עד שהמצערת נלחצת, ומתפקדת כבלם יד/חניה. המערכת נועדה למנוע הידרדרות המשאית בעיקר בכבישים משופעים.

מערכות הבטיחות החדשות תוצענה בסדרות FH, FM ו-FMX החל מספטמבר שנה זו. הסדרות FL ו-FE צפויות לקבל את מערכות הבטיחות החדשות כסטנדרט מאוחר יותר, אך עדיין לפני סוף השנה (2023).

יבואנית וולוו לישראל היא חברת מאיר.