מנועים חדשים למשאיות רנו

משאיות רנו מקבלות צמד מנועי 11.0 ו-13.0 ליטר חדשים עם הבטחה לירידה של 10% בצריכת הדלק

משאיות רנו (Renault Trucks) – מותג צרפתי במקור הנמצא כיום בבעלות 'וולוו-משאיות' השבדית, משיקה שני מנועים חדשים; מדובר במנועים DE11 ו-DE13 בנפחים של 11.0 ו-13.0 ליטר בהתאמה, שיוצעו בסדרות המשאיות T, T High, C ו-K עם הבטחה לחיסכון של עד 10% בצריכת הדלק במקביל ל"ירידה משמעותית" בפליטת CO2, אך מבלי שצויין נתון כלשהו בהקשר זה.

מנוע רנו DE13TC החדש

מדובר למעשה במנועים שפותחו והמיוצרים על ידי החברה-האם וולוו, והממותגים כמנועי רנו. מנועים אלו מוצעים בטווח ההספק שבין 380 עד 520 כ"ס והם עומדים בתקני פליטת המזהמים האירופאיים העדכניים ביותר כיום: Euro VI Step E. מנועים אלו מתיימרים להיות המילה האחרונה בתחום עם שפע טכנולוגייה מתקדמת, הכוללת בין היתר מגדשי טורבו ומבנה שסתומים ייחודיים הרשומים כפטנט, טכנולוגיית שריפת תערובת ייחודית, מזרקי דלק חדשים, תכנון מחדש של הבוכנות, הטלטלים וגל הארכובה, כמו גם מחשב ניהול המנוע. למעשה מדובר במנוע המבוסס אמנם על מנועי ה-11.0 וה-13.0 הוותיקים יותר של וולוו, אך לאחר עדכון ושיפור מקיפים.

משאית רנו מסדרה T

בנוסף למנועים החדשים מוצעות גם תיבות הילוכים מעודכנות בהתאם עבור המשאיות משנת הדגם 2022 המותאמות למנועים החדשים; מדובר בתיבות מסדרת ה-Optidriver שכויילו מחדש והכוללות מעתה מחשב ניהול חדש, מערכות בקרה ושליטה חדשות, מצמד חדש ומערכת שילוב והעברה מהירה יותר.

משאיות רנו מיובאות לארץ על ידי חברת מאיר, המיבאת גם את את וולוו.