טנדרים חדשים מ-GM

GMC סיירה 2014

GMC סיירה 2014

שברולט וחטיבת GMC בקונצרן GM שחררו במקביל מידע אודות טנדר הענק החדש שלהם – הסילבראדו והסיירה בהתאמה – לקראת שנת הדגם 2014. הבולט ביותר הוא עיצוב החזית השונה בשני הטנדרים, אשר למעשה מעבר לכך – זהים כמעט לחלוטין, וזהים לגמרי מן ההיבט המכאני. ה-GMC נראה אגרסיבי, תפוח וקשוח יותר, בעוד הסיירה משמר קווי עיצוב "עדינים" ונקיים יותר – עד כמה שניתן להגדיר פרצוף של טנדר ענק כ"עדין" או נקי – היוצרים בידול ברור בין שני האחים התאומים הלא-זהים. עוד שינוי בדגמי 2014 הוא במבנה הדלתות; מעתה גם גרסאות ה'קבינה וחצי' תצוידנה בדלתות אחוריות הנפתחות כמקובל, עם הצירים בחלק הקדמי, במקום להיפתח הפוך, עם הצירים מחוברים לחלק האחורי של תא הנוסעים. בנוסף, בדגמי ה'דאבל קאבינה' הוגדלו הדלתות האחוריות לטובת כניסה ויציאה נוחות יותר. פנים תא הנוסעים עודכן ולוטש כאמור, כאשר עיקר השינויים מתייחסים למסך מידע גדול וחדש, 5 חיבורי USB, ארבע יציאות 12-Volt ועוד היי-טק לנוחות הנוסעים והנהג.
GMC סיירה 2014

GMC סיירה 2014

היצע המנועים כולל שלוש יחידות EcoTec3 חדשות; 4.3 ליטר V6, 5.3 ליטר V8 ו-6.2 ליטר V8 – כולם עם הזרקה ישירה, תזמון שסתומים משתנה ואפשרות לנתק פעולת בוכנות בהתאם לצורך, לטובת חיסכון בדלק. ב-GM לא מפרסמים כל מפרט או נתונים לגבי המנועים החדשים עם הבטחה לחשוף את המפרטים המלאים בסמוך להשקה המתוכננת בתערוכת דטרויט.
שברולט סילבראדו 2014

שברולט סילבראדו 2014

על פי GM טופלו גם המרכבים ומערכות המתלים, עם הבטחה להתנהגות כביש טובה מבעבר, בטוחה ויציבה יותר. מערכת המתלים מתיימרת להיות חדשה לגמרי בשתי הסדרות, חיבורי המנועים ושאר המכלולים הנעים לשלדה מתיימרים להיות חזקים וסופגים יותר (דוגמת תושבות המנוע או חיבורי המתלים), מערכות ההיגוי והבלמים חדשות לגמרי ועוד.
שברולט סילבראדו 2014

שברולט סילבראדו 2014

בשלב זה נחשפו הדגמים ה"עממיים" – קרי גרסאות ה-1500 הסטנדרטיות. גרסאות Heavy Duty ושלדה חשופה תיחשפנה במועד מאוחר יותר, ככל הנראה עוד לפני ההשקה המלאה בדטרויט. על ייצוא מחוץ לגבולות ארה"ב או מחירים עוד מוקדם לדבר – זה לא יקרה לפני הרבעון השני של 2013.