ניסאן נבארה החדש בדרך
ניסאן חשפה את הנבארה החדש (NP300) כבר ביוני 2014 בתאילנד, שם גם החל הייצור חודש מאוחר יותר. עתה נחשפת הגרסה האירופאית של הטנדר החדש והיא תימכר באירופה החל מסוף שנה זו ואצלנו לקראת תחילת הרבעון השני של 2016. ההשקה הרשמית של הנבארה ה"אירופאי" מתוכננת ל-15 בנובמבר, עם פתיחת תערוכת הרכב הבי"ל בפרנקפורט, גרמניה.
הנבארה החדש, המכונה גם NP300, הוא הדור הרביעי של טנדרים בסגמנט זה מבית ניסאן. הבולט מכל, תרתי משמע, הוא העיצוב החדש, ההופך לפחות ויזואלית את הנבארה לעדכני ומודרני במראהו. לא מדובר במהפיכה עיצובית, אלא יותר בהמשך אבולוציוני מתבקש של עיצוב הנבארה הנוכחי. לא פחות חשוב מהעיצוב, אם לא יותר, זה מה שהוא מסתיר; המנועים החדשים חזקים ונקיים מקודמיהם, ולדברי ניסאן אף חסכוניים יותר, ובאופן משמעותי; עד 11% חיסכון בדלק הוא בהחלט נתון מרשים. כמנוע משמשת יחידה חדשה לגמרי, שפותחה עבור הנבארה (לטענת ניסאן) בנפח 2.3 ליטר. הטורבו-דיזל ה-4-צילינדרי מצוייד בגרסתו החזקה יותר בשני מגדשי טורבו, התורמים לא רק לעקומת מומנט והספק שטוחה יותר, להספק גבוהה יותר ולמזעור אפקט השהיית הטורבו, אלא בעיקר לסעיף החיסכון. ההיצע כולל 160 או 190 כ"ס, תלוי בגרסה.
ההינע כולל אפשרות קלאסית לחיבור הגלגלים הקדמיים למאמץ, בשילוב ל-4×4, וכמובן שיש גם אפשרות בחירה בין מצב Hi ל-Lo. הכוח מועבר אל הגלגלים באמצעות תיבה ידנית עם 6 הילוכים או תיבה אוטומטית עם 7 מהירויות.
קטע מעניין וייחודי לאירופה בשלב זה – הרלוונטי גם עבורנו – הוא מערך המתלים האחורי הייחודי עבור גרסאות הדאבל קבינה, המיועדות מן הסתם להוביל גם נוסעים, בנוסף למטען. בגרסאות אלו מוחלפים הסרן הקשיח (והקשוח) על קפיצי העלים עליהם הוא תלוי מאחור, במערכת מתלים רב-זרועית וקפיצי סליל.
ניסאן נבארה החדש ייוצר במפעל שהוקם עבורו בתאילנד, ומשם ישווק לרחבי העולם, עם ההתאמות והניואנסים הדרושים לכל שוק ושוק. אצלנו צפוי הנבארה החדש לנחות, כאמור, בסוף הרבעון הראשון של 2016, כאשר בשלב זה טרם פרסמה היבואנית – קרסו מוטורס – אילו דגמים יגיעו אלינו ואת הצפי למחירים.