פוסו E Canter

פוסו קאנטר החשמלית (וידאו)

פוסו E Canter

פוסו E Canter

יצרנית המשאיות היפנית Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation הנמצאת בבעלות קונצרן דיימלר הגרמני, חשפה זה עתה את הפוסו E-Canter החדשה ל-2017, דור שלישי למשאיות המונעות באמצעות חשמל בלבד. יש לציין כי מדובר במשאית הקלה החשמלית הסדרתית היחידה בעולם כיום. מדובר במשאית קלה בשקל כולל של 7.5 טון, המסוגלת לשאת מרכב ומטען במשקל של 4.63 טון.
פוסו E Canter הנו המשך אבולוציוני של הפוסו קאנטר E Cell. מעבר לשינויי ועדכונים בעיצוב מדובר גם בעדכונים מכאניים בהם זכה ה-E Canter החדש. בפוסו העלו את ההספק המרבי במנוע – 251 כ"ס עתה (185 קילו-ואט) – ובמקביל הוחלפו המצברים במערך זול יותר ובעל קיבולת גדולה מבעבר (70 kWh); אנשי היצרנית טוענים כי הפוסו E Canter ממסוגלת לנסוע למעלה מ-100 ק"מ בין טעינות, תלוי בעומס, אופי הנסיעה ובמשקל המוטען.

פוסו E Canter

פוסו E Canter

המצברים מחולקים לחמש קבוצות, המותקנות כל אחת במיקום אחר לאורך המשאית, במטרה להציע חלוקת משקל טובה מעד כה. מדובר בסוללות ליתיום-איון מקוררות מים. הלקוח יכול להזמין את המשאית החשמלית החדשה עם כמות מצברים משתנה, בהתאם לצרכו, כאשר בכך הוא יכול להוריד את מחיר הרכישה – ונתון המשקל העצמי של המשאית – כאשר אין לו צורך בטווח הנסיעה המרבי של הקאנטר החשמלית. בפוסו מסבירים כי הגיעו לתובנה זו בעקבות היזון חוזר מצד הלקוחות, שכפי שהתברר אינם כולם נדרשים לאותן התכונות. למשל: משאית חלוקה המכסה מרחק נמוך יחסית, אך הנדרשת למלוא יכולת ההובלה שלה, לא צריכה עוד מצברים יקרים וכבדים, שעולים כסף ברכישה ומשקלם בא על חשבון עוד מטען שניתן היה להוביל באותה הנסיעה. לקוחות אחרים המובילים מטען בנפח גדול אך במשקל נמוך – ולמרחק גדול יותר – דרשו דווקא יותר מצברים לטובת טווח נסיעה ארוך יותר. הוורסטיליות בכמות המצברים אותם ניתן לקבל במשאית מרחיבים מאוד את קהל היעד שלה, מסכמים בפוסו.
פוסו הודיעה על ייצור סדרה מוגבלת של הפוסו E Canter בשלב ראשון, כבר במהלך סוף שנה זו. המשאיות תגענה ללקוחות נבחרים באירופה, יפן וארה"ב, שישתפו פעולה עם היצרנית בבחינה, ניסוי, בדיקה והמשך הפיתוח של המשאית החשמלית. הגרסה החשמלית של הפוסו לא יובאה לארץ עד כה, ובשלב זה לא ידוע על שינוי מגמה זו אצל היבואנית, חברת כלמוביל.