Hennessey Goliath

הטנדר המופרע מכולם

Hennessey Goliath

Hennessey Goliath

עורך מגזין רכב אמריקאי תיאר את המפלצת החדשה של הנסי כך: "לא ציפינו לראות דבר כזה, אבל אנחנו ממש לא מופתעים…" ואכן, מדובר בתיאור קולע ליצירות שהסדנה הטקסנית הידועה מפיקה, והטנדר האימתני החדש מתוצרתה עונה כל הציפיות – למרות שהלסת נשמטת…
סדנת הרכב האמריקאית הנסי (Hennessey) מוכרת בעיקר הודות למכוניות הסופר-מהירות שלה, חלקן משופרות על בסיסי מכוניות סדרתיות, ומיעוטן פרי תכנון ובנייה עצמיים; בין היתר מציעה הסדנה כיום את המכונית ה'סדרתית' המהירה בעולם.
הנסי השיקה לפני כשנתיים מפלצת בעלת 6 גלגלים, המבוססת על טנדר הביצועים של פורד – הפורד ראפטור – תחת השם VelociRaptor. לטנדר ה-6×6 דאז היו ביצועי על ופוזה חסרת תחרות, בין היתר הודות לשיפורים שביצעה הנסי במנוע, שהעלה את הספקו לכדי למעלה מ-600 כ"ס!
עכשיו הגיע זמן הגוליית (Goliath); הטנדר הבא של הנסי הוצג זה עתה, וביצועיו – לפחות על הנייר – הופכים את ה- VelociRaptorלמתון ושפוי בהשוואה; כמו אצל קודמו מבית פורד, ביצעו גם כאן אנשי הסדנה ניתוח מקיף בשלדת ומרכב טנדר סדרתי, רק שהפעם במקום F-150 ראפטור מבית פורד מדובר בשברולט סילברדו מבית קונצרן GM. ואכן, עם קצת דמיון ורצון טוב ניתן לזהות את החזית המאפיינת של הסילברדו מאחורי כיתוב ה-Hennessey הענק על ה'גריל' – שנמצא שם בכדי שגם אלו שיתקלו לראשונה במפלצת במראה האחורית שלהם, לא יטעו להתבלבל ולחשוב חלילה כי מדובר בסילברדו עממי ונפוץ…

Hennessey Goliath

Hennessey Goliath

הנסי Goliath עבר טיפול מקף בכל מכלוליו, כאשר הבולט מכולם הוא כמובן הארכת השלדה והמרכב האחוריים בכדי להכניס לשם עוד סרן מונע בכדי ליצור רכב 6×6. המרכב הוגבה ביותר מ-20 ס"מ בהשוואה לשברולט סילברדו הסטנדרטי, בין היתר בעזרת חישוקי ה-20" הענקים, הנעולים צמיגים בקוטר 37". העבודה מתחת לפח כללה כמובן חיזוקים נדרשים, הגבהות, תושבות חדשות ועוד, הכל במטרה לאפשר טיפול וזרימה יעילים של 705 כוחות הסוס (!) אותם סחטו החברים מטקסס ממנוע השברולט V8 המקורי; זה האחרון קיבל בין היתר מגדש על, הגדלת נפח (6.2 ליטר), מחשב ניהול חדש ועוד בכדי לספק את עדר הסוסים הענק. המומנט המרבי, אגב, עומד על יותר מ-93 קג"מ, למי שמתעניין בפוטנציאל הגרירה של הדבר הזה… למי שמוטרד שמא גם 705 כ"ס לא יספיקו, מציעה הנסי – בתוספת מחיר נדיבה, אותה לא ציינו – הספק מנוע גבוה עוד יותר: 808 כ"ס. יודגש כי בניגוד לגרסה ה"רגילה", גרסת ה-808 כ"ס מגיעה ללא אחריות…
אנשי הנסי טוענים כי ל-Goliath יכולת לזנק ממצב עמידה למהירות של 100 קמ"ש תוך כ-4.5 שניות. מדובר בנתון שמעט מכוניות ספורט קיצוניות יכולות להציג. ה-VelociRaptor נאלץ להסתפק ב-4.8 שניות בלבד, לשם ההשוואה…
והמחיר? קצת יותר מההנסי VelociRaptor הוותיק יותר. 375,000$ בהשוואה ל-345,000$ שעולה ה-6×6 המבוסס על הפורד. וכן, מי שיתעקש – הנסי מבטיחים גם מכירה למי שאינו תושב צפון אמריקה. מהרו לשלם מקדמה – רק 24 יחידות מה-Goliath תיוצרנה…