שקט! זה דאף…

דאף CF Silent

דאף CF Silent

בסוף החודש (ספטמבר) תחשוף דאף ההולנדית בהאנובר/גרמניה את ה-CF Silent – המשאית הראשונה שתוכננה לתפקד בשטח עירוני מיושב – ובשעות הערב והלילה. משמה של גרסה חדשה זו של הדאף CF ניתן להבין כי עיקר המאמצים שהושקעו בפיתוח ה-CF Silent התמקדו במזעור הרעשים אותם מייצרת המשאית, במטרה להציע משאית שקטה ככל הניתן, לטובת משימות כמו חלוקה עירונית בלילה או לפנות בוקר.
רמת הרעש אותה מייצרת הדאף CF Silent החדשה "אינה עולה על 72db", כהצהרת אנשי היצרנית; יעד זה הושג בראש ובראשונה באמצעות שימוש במנוע PACCAR MX-11 Euro 6 החדש בנפח 10.8 ליטר הידוע ברמות הרעש הנמוכות במיוחדת אותן הוא מייצר. מנוע זה יציע רמות הספק בין 290 ל-440 כ"ס בגרסת משאית זו.
בדאף לא מסתפקים בהתקנת מנוע שקט בלבד, אלא מכניסים טכנולוגיה ומחשוב לוודא שרמת הרעש לא תעבור את ה-72db המובטחים; בתא המפעיל מותקן כפתור Silent שהלחיצה עליו מעבירה פקודה למחשב ניהול המנוע, הלוקח את השליטה לידיו ומונע עלייה בסל"ד או במומנט – ומונע עלייה במהירות הנסיעה אם נדרש – במטרה לא לחצות את רף רמת הרעש הרצויה. במקביל טופלה תיבת ההילוכים בסעיפי הבידוד והפכה לשקטה בהרבה מהתיבה הסטנדרטית המותקנת ביתר דגמי סדרה CF של דאף. כמובן ששפע אופציות צמיגים בעלי רמות רעש נמוכות בנסיעה מוצעות בשוק – מה שיתרום לירידה נוספת ברמת הרעש המיוצרת על ידי המשאית.
דאף תציע את ה-CF Silent בכמה תצורות מרכב, בהן 'טרקטור' גורר 2×4, מרכב קשיח 2×4, קבינת יום, קבינת שינה ובכמה אורכי בסיס גלגלים. גרסאות ה-Silent החדשות של הדאף CF תסופקנה ללקוחות הראשונים בתחילת 2015.
לפניה ליבואנית דאף לארץ, לחצו כאן