פורד ריינג'ר ראפטור

הדורס החדש של פורד (וידאו)

פורד ריינג'ר ראפטור

פורד ריינג'ר ראפטור

פורד חושפת את הריינג'ר ראפטור החדש במהדורתו הסדרתית בבנגקוק שבתאילנד, גרסת העל השרירית והמשופרת של הריינג'ר – הטנדר הקומפקטי בהיצע פורד; השם ראפטור (עוף דורס) משמש אצל פורד מאז 2010 לציון הגרסאות החזקות ביותר, המשופרות והביצועיסטיות לפורד F150, כאשר המשמעות היא למעשה הפיכת הטנדר הנמכר מזה עידנים בצפון אמריקה למכונת מירוצי-מדבר אימתנית ומהירה כשד.

פורד ריינג'ר ראפטור

פורד ריינג'ר ראפטור

הריינג'ר ראפטור החדש מזכיר לפני הכל את ההשראה הגדולה יותר – ה-F150 ראפטור – בעיקר בחזית. למרות הדמיון החזותי, נדגיש כי הריינג'ר מיוצר בתאילנד ולא בארה"ב. השלדה חדשה (עדיין שלדת סולם, אך בתכנון חדש לגמרי ביחס לדגמי היינג'ר קודמים) וכך גם המרכב, ומדובר בחדשה מן המסד ועד לטפחות; בפורד מדגישים נקודה זו בכדי להבהיר את ייעוד הטנדר החדש, ששמו מציב רף גבוה מאוד בכל הקשור להתנהגות בנסיעת שטח מהירה, לתפקוד ויכולות המתלים, המרכב והשלדה, המנוע, תיבות ההעברה וכיו"ב. כך למשל מוצעים מאחור קפיצי סליל מתכווננים במקום קפיצי עלה "טנדריים" כמקובל, המגובים עם בולמי זעזועים ספורטיביים של Fox Racing; גם מלפנים מוצע סידור דומה, גם עם בולמים מאותו המותג. בפורד מציינים כי בולמי הזעזועים המיוחדים המוצעים בגרסת הריינג'ר הקרבית פותחו ומיוצרים על ידי Fox Racing במיוחד עבור דגם זה.

פורד ריינג'ר ראפטור

פורד ריינג'ר ראפטור

הממדים דומים למוכר אצלנו בטנדרים היפנים הנפוצים (טויוטה היילקס, איסוזו דימקס וכיו"ב), עם טפיחות קלות כתוצאה מניפוח יתר של השרירים; הצמיגים הם מתוצרת BF Goodrich במידה 285/70-17, ואלו, יחד עם מרווח הגחון הגדול (28.3 ס"מ מינימאליים) ומהלך המתלים הנדיב אחראים לגובה הכולל של 1.9 מ' ולרוחב המרשים בהחלט של 2.18 מ'. הגחון מחופה בשלושה לוחות פלדה לכל אורכו להגנה בקוטר 2.3 מ"מ, כרמז לכך שלא מדובר בצעצוע אופנתי לעיר, אלא ברכב קשוח באופן קיצוני.

פורד ריינג'ר ראפטור

פורד ריינג'ר ראפטור

מעבר למכאניקה העשויה ברזל, מצוייד הריינג'ר ראפטור בלא מעט עזרה אלקטרונית וממוחשבת לטובת הביצועים והבטיחות. כך למשל מוצעת מערכת בקרת אחיזה דינאמית, המאפשרת כיול לפי הדרישה בכל רגע, בלחיצת כפתור. מחשבי ניהול המנוע מתקשר עם תיבת ההילוכים, ודואג לסנכרון יעיל בין שני המכלולים בכל רגע נתון – ניזון ממידע והיזון חוזר המגיע מחיישנים המנתרים מדדים רבים כמו מהירות סיבוב כל גלגל, עומס, מהירות ביחס לקרקע, החלקה וכיו"ב.
בניגוד לגרסת הראפטור ל-F150 לא מוצע כאן מנוע V8 אימתני, אלא מנוע טורבו דיזל קומפקטי (4 צילינדרי בנפח 2.0 ליטר בלבד), אך המייצר לא פחות מ-213 כ"ס, שזה יוצא יותר מ-106 כ"ס לליטר. ממנוע דיזל! הכוח מועבר אל כל הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית מתקדמת עם לא פחות מעשר (10) מהירויות!

פורד ריינג'ר ראפטור

פורד ריינג'ר ראפטור

בשלב זה מוצע הריינג'ר ראפטור בשוק המזרח-אסיאתי בלבד, ולכן הוא מיוצר עם הגה בצד ימין בלבד. בפורד טרם הודיעו מהן כוונות השיווק העתידי של הטנדר הקרבי, ומתי – אם בכלל – יוצע גם מעבר למרחב התאילנדי והמזרח אסיאתי, מן הסתם בתצורת הגה שמאלי. גם לא ברור עדיין באילו דגמי ריינג'ר נוספים נראה בעתיד את תיבת הילוכים החדשה והמסקרנת או את מנוע הדיזל המתקדם והחזק. השמועות באירופה טוענות כי הסיכויים לראות דגם זה ביבשת הישנה הם גבוהים מאוד, בין היתר בשל הצלחת הריינג'ר שם. נזכיר כי מזה שנים אחדות פורד ריינג'ר הוא הטנדר הנמכר ביותר בגרמניה, למשל, שהיא שוק הרכב הגדול באירופה. ואצלנו? אחרי שיגיע לאירופה אפשר יהיה להתחיל לחשוב על הכיוון… בינתיים – לראותו בלבד…

סרטון של פורד ריינג'ר ראפטור מספטמבר 2017 – עדיין בהסוואה בדרום אפריקה:

פורד ריינג'ר ראפטור בניסוי שטח בדרום אפריקה: