משאית פירקית דוסאן DA30-5

פירקית 30 טון חדשה מדוסאן

משאית פירקית דוסאן DA30-5

משאית פירקית דוסאן DA30-5

דוסאן משיקה מהדורה מעודכנת של המשאית הפירקית DA30-5 התחרה בקטגוריית ה-30 טון. למרות השם הזהה מדובר בקפיצת מדרגה ביחס לדוסאן DA30-5 היוצאת, כאשר עיקר החדשות מתייחסות למערכת מיתלים מתכווננים, טלמטיקה משופרת וקבינה הכוללת שורה ארוכה של שיפורים ושדרוגים.
דוסאן DA30-5 החדשה כוללת מתלים קדמיים ואחוריים חדשים ומשופרים; מלפנים אלו מתלים נפרדים לכל גלגל ומאחור מדובר במילתי טנדם המותאמים לזוג גלגלים עוקבים זה אחרי זה – נפרדים אף הם. מערכת הידראולית דואגת לייצוב הרכב ביחס לפני השטח באמצעות התאמת הלחץ בבוכנות הבולם ביחס למהלך הגלגל. זאת אומרת: כאשר בשטח משובש נוצר פעם גדול בין שני הגלגלים הקדמיים מבחינת מהלכם, דואגת המערכת לאיזון בכך שהיא מגבירה את הלחץ בבוכנה המותקנת סמוך לגלגל המרוחק יותר מפני השטח. בפועל אמורה המערכת לייצר כושר עבירות טוב בהרבה ביחס למערכות מתלים רגילות, שכן יותר זמן כל הגלגלים אוחזים בקרקע, ובנוסף היא מבטיחה נוחות משופרת עבור המפעיל (ופחות תנודות בכלל) הודות לנסיעה חלקה יותר מעל למכשולים. המערכת מתיימרת לבלוט ולהשפיע בעיקר דווקא כאשר המשאית ריקה, כאשר במצבים אלו לרוב הנסיעה גם מהירה יותר. בדוסאן טוענים כי הודות לכך מוצעת בדוסאן DA30-5 החדשה עמידות ורמת אמינות גבוהות יותר בהשוואה לדגם היוצא. המפעיל יכול לכוון את רגישות ועוצמת השיכוך מתוך הקבינה, לפי תנאי הדרך והצורך.
גם מתלי ה'טנדם' מאחור שופרו ועודכנו; בין יתר השיפורים מציינים בדוסאן את המעבר ממערכת בלימה הכוללת 6 בלמים – אחד לכל גלגל – ל-4 בלמים, כאשר כל זוג גלגלים מאחור נבלם על ידי בלם אחד. שינוי זה יחד עם עיצוב מחדש של הסרנים ומערכות הבולמים מאחור כך שהשמן בדיפרנציאל ובמנגנון ה'טנדם' הוא אותו השמן, וממולא ומרוקן מאותו המקום, מבטיחים ירידה משמעותית בזמן ובעלויות התחזוקה והטיפולים.
המנוע בדגם זה הוא מתוצרת סקניה והוא מציע 370 כ"ס. תיבת ההילוכים מגיעה מ-ZF. המנוע עומד כמובן בתקני פליטת המזהמים הקובעים כיום בצפון אמריקה ובאירופה.

משאית פירקית דוסאן DA30-5

משאית פירקית דוסאן DA30-5

בקבינה מוצע מעתה יותר מקום – בעיקר לרגליים, בין היתר הודות לעיצוב ומיקום מחדש של הדוושות. מערכת המיזוג – בפרט עיצוב ומיקום פתחי האוורור – תוכננה מחדש, ומובטחת רמת קירור או חימום משופרת ביחס לדגם היוצא. לוח המחוונים והצג הדיגיטלי חדשים אף הם ומבטיחים תצוגה ברורה ונוחה יותר. בנוסף חדשים הם עוד יציאות USB, מקרר נוסף, עוד תאי אחסון, מערכת שמע חדשה, מטען 12 ו-24 וולט, מצלמה נוסת המשדרת את הנעשה מאחור ומגב חדש.
דוסאן מיובא לארץ על ידי חברת אמקול