דאף משיקה מחליפה לסדרה LF

מעתה תחליף סדרה XB הכל-חדשה את סדרה LF כנציגת דאף בקטגוריית משאיות החלוקה. ויש גם גרסאות לעבודות עפר

DAF XB

יצרנית המשאיות ההולנדית דאף (DAF) משיקה מחליפה לסדרת משאיות החלוקה הקלות LF תחת השם דאף XB. סדרה LF הוותיקה תצא מן ההיצע.

סדרת המשאיות הקלות החדשה תוצע במגוון אורכים, תצורות מרכב ומנועים, בכלל זה עם מנועים חשמליים שיציעו טווח נסיעה של עד 350 ק"מ, עם זמני טעינה מהירה של 40-70 דקות, ממצב של 20% עד 80%. אורך בסיס הגלגלים בגרסאות הדיזל מתחיל ב-4.2 מ', ובגרסאות החשמל ב-4.5 מ'.

סדרה XB תוצע עם טווח משקלים כוללים מותרים גדול יותר, של 7.5-19.0 טון (9.5-17.0 טון בסדרה LF היוצאת) ותצויד במנועי דיזל (PACCAR PX-5 ו-PACCAR PX-7 עם 4 צילינדרים בנפח 4.5 ליטר או עם 6 צילינדרים בנפח 6.7 ליטר, בהתאמה) בהספק 170-310 כ"ס. בדאף טוענים כי המנועים הוותיקים עברו רענון ושיפור והם מציעים עתה מומנט גבוה יותר בס"ד נמוך יותר וצריכת דלק נמוכה יותר ביחס למנועים אלו עד כה. הגרסאות החשמליות תוצענה בטווחי משקל שבין 12.0-19.0 טון. המצברים בדגמים החשמליים הם בספיקה שבין 141-282 קילו-ואט/שעה והספקי המנועים עומדים על 120 או 190 קילו-ואט (שווה ערך לכ-164 ו-260 כ"ס, בהתאמה).

DAF XB

הסדרה החדשה כוללת גם קבינה חדשה, המבטיחה שיפור מכל היבט ביחס לקבינות סדרה LF היוצאת: במרווח, בשדה הראייה, ברמות הבידוד, באבזור ובהנדסת האנוש.

בדאף מייעדים את המשאיות החשדות לחלוקה עירונית או הובלה למרחקים קצרים, גם בתוך ערים בהן אסורה תנועת משאיות הפולטות מזהמים, כפי שכבר מיושם בלא מעט ערים אירופאיות בעיקר. המשאיות מיועדות הן לחברות המתמחות בהובלות עירוניות והן כהשלמה לחברות תובלה גדולות הנדרשות להכניס את הסחורה עד לפתח העסק הממוקם בתוך העיר.

דאף מציעה מגוון פתרונות טעינה עבור הגרסאות החשמליות, בדמות מטענים נייחים – סטנדרטיים ומהירים – או מטענים ניידים, כנ"ל.

במקביל משיקה דאף גם סדרה-אחות לעבודות עפר ולמשימות בשטח המכונה דאף XBC. סדרה זו מוצעת בשלב זה עם מנועי דיזל בלבד ועם שלדה המיועדת למשקל כולל של 18 טון. דגמי סדרה XBC מונעים בארבעת הגלגלים וכוללים מיגוני גחון וחזית. מציעים מרווח גחון מינימלי של 255 מ"מ וזווית גישה של 25 מעלות. בשלב זה לא פורסמו תמונות ומפרט מלא של סדרה זו.

DAF XB Electric