משאית ניקולא Tre

ניקולא: המהדורה האירופאית

משאית ניקולא Tre

משאית ניקולא Tre

מיזם המשאית החשמלית האמריקאי ניקולא (Nikola Motors) מפתיע שוב, עם השקת משאית חשמלית המתבססת על טכנולוגיית תא דלק; המשאית מכונה Tre, שמשמעות המילה היא 'שלוש' בנורבגית, והיא מיועדת לשוק האירופאי, בניגוד למשאיות הקודמות שהיצרנית הציגה – ניקולא One וניקולא Two, שתוכננו על פי הדרישות המקובלות בשוק הצפון אמריקאי. מעניינת היא הצהרת היצרנית שהתלוותה להצגתה של המשאית החשמלית החדשה, ואשר על פיה "הניקולא Tre תשווק בנורבגיה תחילה – החל משנת 2020". התוכניות להמשך הן שיווק המשאית – או גרסאות שלה – לכלל אירופה, שווקי אסיה ולאוסטרליה.

משאית ניקולא Tre

משאית ניקולא Tre

ניקולא Tre היא משאית בתצורת 'סוס' גורר עם תא שינה; בשלב זה טרם פורסמו תמונות פנים רשמיות. המשאית תתוכנן להתאים לניהוג אוטונומי – לכשהכבישים יותאמו לכך באירופה.
ניקולא Tre שומרת על מאפייני עיצוב קלאסיים המוכרים ממשאיות גדולות מאירופה מהשנים האחרונות, דהיינו: מרכב גבוה עם חזית שטוחה. למרות הצללית המוכרת מתאפיין העיצוב בלא מעט אלמנטים עתידניים, מתקדמים ומודרניים, כך שאין סיכוי שמישהו יפגוש משאית כזו בכביש וימשיך בדרכו כאילו ראה מרצדס אקטרוס או וולוו FH

משאית ניקולא Tre

משאית ניקולא Tre

ניקולא לא מפרטת כיצד בדיוק יסופק החשמל למנועים הממוקמים האחד בכל גלגל, אך בהודעה לעיתונות צוין כי מדובר במערכת "הדומה למוכר מהניקולא Two", שם מספקת טורבינה הפועלת על גז דחוס את החשמל להטענת הסוללות (הניתנות גם להטענה חיצונית), ואלו מספקות בתורן את החשמל למנועים. יודגש כי בניקולא מאמינים גם בדיזל או בבנזין כספקי הכוח לצורך מילוי המצברים, כך שגם מנוע דיזל או בנזין קטן יכול לבוא בחשבון. בסיס הרעיון הוא שבשיטת אספקת הכוח הזו מוצע מנוע קטן, קל, זול וחסכוני כגנרטור הממלא את המצברים, כאשר אלו האחרונים מסוגלים לספק עוצמות מרשימות להינע מנועים חשמליים חזקים מאוד. הניקולא Tre תוצע בכמה קונפיגורציות הנגזרות מבחירה בין הינע 6×4 או 6×2 והספקים של 500 או 1,000 כ"ס. טווח הנסיעה תלוי באופי השימוש ובתצורת המשאית, ונע בין 500 ל-1,200 ק"מ לפני תדלוק המנוע המשמש כגנרטור. מילוי כל המצברים באמצעות שקע חשמל סטנדרטי יארך כ-20 דקות בלבד, מבטיחים בניקולא. בדיוק זמן לקפה קצר עבור הנהג.
ניקולא מחפשת בשלב זה שותף אירופאי שייצר את המשאית על אדמת אירופה כאשר אב הטיפוס הראשון (שכבר קיים) יוצג באופן רשמי לציבור הרחב במסגרת אירוע מתוכנן של היצרנית באפריל 2019. זמן קצר לאחר ההשקה מתוכנן להתחיל פרק בחינות וניסוי בתנאי אמת על כבישי אירופה.

משאית ניקולא Tre

משאית ניקולא Tre