עוד חשמל מסקניה

יצרנית המשאיות השבדית מרחיבה את היצע המשאיות החשמליות שלה עם גרסאות המיועדות למשימות חלוקה

סקניה השבדית, כיום בבעלות פולקסווגן הגרמני, מרחיבה את היצע המשאיות החשמליות וההיברידיות שלה עם שתי סדרות חדשות; שתי הסדרות פונות אל שוק החלוקה והן מצוידות בקבינות מהסדרות L ו-P, כך שניתן להגדירן כגרסאות חשמליות/היברידיות של סדרות אלו.

המשאיות החשמליות מונעות באמצעות מנוע המציע 230 קילו-ואט (כ-314 כ"ס), מומנט מרבי עוקר סלעים בן יותר מ-224 קג"מ וטווח נסיעה בין טעינות של 130 עד 250 ק"מ – תלוי כמובן בגודל חבילת המצברים, בתנאי הדרך, אופי הנסיעה, בגרסה ובמשקל.

הגרסאות ההיברידיות – שילוב של מנוע בעירה פנימית ומנוע חשמלי – תוצענה עם מנועי דיזל בטווחי הספק שבין 280-360 כ"ס (מנועי סקניה 9.0 ליטר מוכרים) אליהם משודך מנוע חשמלי שיספק מעת הצורך 115 קילו-ואט (כ-160 כ"ס) נוספים. למערכות ההיברידיות יש מנגנון אגירת כוח הבלימה לטובת טעינת הסוללות (90 קילו-וואט/שעה)

הוספת משאיות אלו להיצע החשמלי/היברידי של סקניה היא חלק ממהלך ארוך טווח, בסופו תוצענה כל סדרות המשאיות של סקניה עם הינע "נקי". למרות שלא נמסר כל מידע רשמי לגבי תחילת מועד שיווק ומסירות המשאיות החשמליות/היברידיות החדשות, ההערכות מדברות מחצית ראשונה של 2021 כיעד סביר. לא ידוע בשלב זה האם ומתי תגענה משאיות סקניה אלו גם לארץ.

יבואנית סקניה לארץ היא חברת מקס משאיות ואוטובוסים מאשדוד