המקצוען של קאן-אם

Can-Am משיקה גרסה קשוחה ומגודלת של רכב הפנאי/עבודה Defender מתוצרתה. עוד נפח ומשקל הטענה, עוד גודל משטח הטענה ועוד יכולות הובלה וגרירה

יצרנית רכב הפנאי והעבודה הקנדית Can-Am משיקה גרסאות ארוכות לרכבי ה-SUV מסדרת ה-Defender שלה תחת השם Pro. קונספט דומה מבחינת תצורת המרכב ראינו בגרסת רכבי החירום שג'ון דיר הציגה לא מזמן, על בסיס רכבי העבודה הרב שימושיים 'גייטור' מתוצרתה, קרי: גרסה מוארכת של רכב רב תכליתי קיים, כאשר המקום הנוסף מוקדש למשטח העמסה חלק, עליו ניתן להעמיס ולהתקין מגוון תוספות ומרכבים, או להשתמש בו כחלק, למטען גדול נפח.

קאן-אם פונים עם גרסאות ה-Pro החדשות לאו דווקא לרשויות מוניציפליות ולארגוני הצלה למיניהם, אלא בעיקר לשוק הפרטי, בפרט במגזרי החקלאות והתעשייה. הגדלת משטח ההטענה/העמסה באופן משמעותי, יחד עם הקלות בה ניתן להסיר את הדפנות – ובכך להפוך לפלטפורמה וורסטילית עוד יותר להתקנת אבזור או מרכבים ייעודיים, מרחיבה מאוד את טווח השימוש בכלים אלו, בעיקר ביכולת לשאת מטען גדול יותר בנפחו ובגודלו בהשוואה למוכר מסגמנט רכבי ה-UTV העכשווי.

המנוע הוא מתוצרת רוטאקס האוסטרית, V2 בנפח 980 סמ"ק והמייצר 82 כ"ס. דגמי ה-Pro מוצעים בשתי גרסאות: DPS ו-XT כאשר עיקר ההבדל הוא באבזור; ל-XT כננת מובנית קדמית כאבזור סטנדרטי, ומגן צינורות מאסיבי נוסף בחזית. מסיבה זו שונה מידת האורך הכולל אצל שתי הגרסאות במקצת: אורך ה-Pro DPS הוא 390 ס"מ, בעוד שגרסת ה-Pro XT הוא 402 ס"מ. בסיס הגלגלים בשתי הגרסאות הוא 294 ס"מ. הרוחב הכולל הוא 163 ס"מ והגובה לקצה הקבינה הוא 198 ס"מ ב-Pro DPS ו-203 ס"מ ב-Pro XT, בגלל יחידת חיפוי גג מאסיבית ועבה יותר. משטח ההטענה – היכול להפוך גם לארגז, הודות לדפנות שניתן לרכוש ולהתקין – הוא בהחלט בממדים לא מוכרים בסגמנט: אורכו למעלה מ-180 ס"מ ורוחבו כ-140 ס"מ. התקנת הדפנות תעניק לו עומד להטענה של 10", קרי: קצת יותר מ-25 ס"מ.

כושר ההעמסה הכולל עבור שתי גרסאות ה-Pro הוא כ-770 ק"ג, כאשר קצת יותר מ-450 מהם ניתן להעמיס על משטח ההעמסה/ארגז. דגמי ה-Pro כבדים מהגרסאות הסטנדרטיות הקצרות יותר המוכרות של כלי רכב אלו, עם משקל עצמי של כ-830 ק"ג עבור גרסת ה-DPS וכ-880 ק"ג עבור גרסת ה-XT. כושר הגרירה מרשים אף הוא ועומד על למעלה מ-1,130 ק"ג בשתי הגרסאות. המרכב מיועד להכיל עד שלושה נוסעים (במדינות שהחוק מאפשר זאת), הודות להתקנת מושב רחב כיחידה אחת.

בנוסף לגרסאות ה-Pro דנן מציעה קאן-אם גרסת 3 סרנים עם הינע 6×6 המכונה Defender 6×6 DPS. גודל המרכב, הארגז והקבינה דומים לאלו של דגמי ה-Pro, כאשר כמובן הסרן הנוסף וההינע לכל ששת הגלגלים מייעדים גרסה זו לעבודה בתנאי שטח קיצוניים, הודות ליכולת העבירות הגבוהה של הכלי. גרסה זו יקרה בסה"כ ב-100$ בהשוואה למחיר ה-Pro DPS: בארה"ב היא מוצעת בהחל ב-18,000$, בהשוואה ל-17,900$ שעולה ה-Pro DPS ו-20,100$ שעולה ה-Pro XT. יבואנית קאן-אם לארץ היא חברת אבניר.