ספינת דגל חדשה למשאיות וולוו

וולוו חושפת את סדרה FH Aero כפסגת היצע המשאיות שלה, הכוללת גם את המשאית החזקה בייצור כיום

וולוו משאיות (Volvo Trucks) משיקה את סדרת המשאיות החדשה FH Aero, סדרה ההופכת לטופ שבהיצע המשאיות של היצרנית. ההיצע כולל גרסת דיזל חדשה עם 780 כ"ס, החזקה בהיצע, וגרסאות חשמל עם טווח נסיעה מוגדל ביחס להיצע עד כה.

סדרת המשאיות החדשה מבוססת על סדרה FH העדכנית ועיקר השינוי הוא בהארכת החזית – ב-24 ס"מ – כתוצאה מתכנון מחדש של השלדה, מה שמבטיח יציבות גבוהה יותר ואווירודינמיות משופרת, יחד עם טיפול מקיף בקבינה הכולל עיצוב מחדש, שיפור בשיכוך הרעידות ואטימה טובה יותר בפני רעשים. השיפורים האווירודינמיים מתיימרים להציע חיסכון של 5% הן בצריכת הסולר בדגמי הדיזל והן בצריכת החשמל בדגמים החשמליים, מבטיחים בוולוו.

למשאית החדשה מערכת מצלמות במקום מראות, המשדרות את הנעשה מאחור ומצידי המרכב אל מסך גדול בלוח המחוונים. בכך מיישרת וולוו קו עם מרצדס אקטרוס החדשה, שהיתה המשאית הסדרתית הראשונה להציע מערכת כזו.

היצע מנועי הדיזל בסדרה FH Aero כולל מנוע D17 חדש (6 צילינדרים בנפח 17.3 ליטר) המוצע בשלוש רמות הספק: 600, 700 ו-780 כ"ס בגרסת העל. עם גרסה זו, כמעט מתחת לרדאר, גוזלת וולוו את תואר "המשאית החזקה בעולם" ממתחרתה המרה סקניה, אף היא שבדית, שהחזיקה בתואר עד כה באמצעות 770 כוחות הסוס שהוצעו בספינת הדגל שלה – הסקניה 770S.

בנוסף מוצעות גרסאות הפועלות על גז ועל חשמל, כאשר באחרונות מוצעת מערכת המסיבה את האנרגיה בעת הבלימה (או נסיעה במורד) לטובת חשמל הממלא את המצברים. הגרסאות החשמליות תוצענה עם צבר סוללות עד 540 קילו-ואט/שעה והספקי מנועים של עד 490 קילו-ואט (כ-670 כ"ס).

בוולוו מדגישים כי למרות השקת סדרה FH Aero החדשה תמשיך סדרה FH הוותיקה להימכר "בשווקים בהם יימשך הביקוש", כהגדרת ההודעה לעיתונות.